Performancing Metrics

شکایت استاندارد از ۲ واحد صنعتی متخلف | اتاق خبر
کد خبر: 381617
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 01:11
مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انجام ۱۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تولید، خدمات و عرضه کالا در سال جاری از ابطال پروانه استاندارد ۳۹ محصول صندلی اداری و مبلمان خانگی خبر داد.

اتاق خبر: مسلم بیات ، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، بازرسی هایی در حوزه تولید واحدهای تولیدکننده صندلی اداری و مبلمان شده است، گفت: پروانه استاندارد ۳۹ فراورده در این صنعت، به دلیل عدم تامین شرایط استاندارد ابطال شده‌ است.

وی افزود: همچنین در جریان بازرسی‌های کارشناسان استاندارد از واحدهای این صنعت، از دو واحد متخلف به نام های ابتکار صنعت در منطقه چهاردانگه تهران به دلیل تولید بدون مجوز استاندارد و مبلمان راحتی خانگی نیلپر در شهرک صنعتی پرند، به علت جعل نشان استاندارد، به دادگاه شکایت شد.

به گفته مدیرکل استاندارد تهران، در جریان کمیته علایم مهرماه این اداره‌کل، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای چهار برند صندلی اداری با نام‌های تجارتی راشن ، لیوتاب ، آروید و "TRUST SEAT" صادر شد.

بیات همچنین به انجام ۱۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تولید، خدمات و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، در هفت ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: فعالیت تمام واحدهای تحت پوشش استان تهران، در جریان بازرسی‌های جاری از واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین بازرسی از مراکز عرضه در قالب طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد)، زیر ذره‌بین استاندارد قرار دارد و در برخورد با متخلفان بدون اغماض و مسامحه، مطابق قانون رفتار می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسان استاندارد در این مدت، ۱۵هزار و ۷۳۵ مورد بازرسی از مراکز مذکور انجام دادند و در نتیجه آن، بیش از ۱۳ هزار مورد نمونه‌برداری و ۷۵۰۰ مورد آزمون انجام شده است.

به گفته مدیرکل استاندارد تهران، در این مدت همچنین پرونده ۱۷۰ متخلف، برای رسیدگی قانونی، به دادگاه ارجاع داده شد.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید