Performancing Metrics

غرب با تحریم ایران ۳۷ سال خود را از فرهنگ غنی این کشور محروم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 382095
تاریخ انتشار: 4 آذر 1395 - 20:06
معاون رئیس‌جمهور بلغارستان در دیدار خامه‌یار:
مارگاریتا پوپوا در دیدار معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،گفت: دنیای غرب به خاطر تحریم‌هایی که انجام داد، ۳۷ سال خود را از فرهنگ و تمدن غنی ایران محروم کرد.

اتاق خبر: عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه دوطاقی رایزن سفارت و محمد علی کیانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صوفیا با خانم مارگاریتا پوپوا معاون و جانشین رئیس جمهور بلغارستان در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با ارائه آمارهایی در خصوص تعداد دانشجویان، اساتید، مراکز دانشگاهی و آموزشی و رتبه علمی ایران در جهان، به پیشرفت‌های علمی و فرهنگی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود که همه این پیشرفت‌های عظیم علمی و فرهنگی، علاوه بر جنگ تحمیلی هشت ساله به ایران، در سایه تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی ظالمانه غرب و همچنین با وجود ترور فیزیکی دانشمندان، دانشگاهیان و نخبگان کشور صورت گرفته است.   

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: بحث گفتگوهای فرهنگی و یافتن اشتراکات فرهنگی، عمیق‌ترین، آسان‌ترین و گویاترین زبان برای همبستگی بین ملت‌هاست.

مارگاریتا پوپوا در سخنانی گفت: دنیای غرب به خاطر تحریم‌هایی که انجام داد، خود را ۳۷ سال از فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین محروم کرد و به همین خاطر نتوانست از فرصت تبادل ارزش‌های فرهنگی استفاده کند که این اتفاق یک زیان بزرگ برای مردم در دنیای غرب به حساب می‌آید.

جانشین رئیس جمهور بلغارستان ضمن مغتنم شمردن سفر معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: من باور دارم که سریع‌ترین و بهترین راه برای برقراری روابط بین کشورها و همچنین جبران زمان تلف شده، استفاده از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و علمی میان دو کشور است.

وی در ادامه گفت: معتقدم پرداختن به فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی دوجانبه، امنیت بیشتر را برای هر دو ملت به همراه می‌آورد. در حال حاضر موضوع امنیت در جهان خیلی مهم است؛ از این رو ارزش انجام پروژه‌های دوجانبه بالاتر می‌رود. من عقیده دارم که باید فرهنگ‌های مختلف را بشناسیم و بین آنها مکالمه بوجود بیاوریم. باید فرهنگ‌ها را قبول و درک کنیم تا از این طریق امکان رسیدن به امنیت را به وجود بیاوریم.

پوپوا در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سند همکاری‌های دوجانبه‌ای که بین دانشگاه مطالعات کتابخانه ای و فناوری اطلاعات صوفیه و رایزنی فرهنگی ایران از سوی معاون بین الملل سازمان به امضاء رسید به وی گفت: من فکر می‌کنم که شما با امضاء آن سند، قدم اول را برداشته‌اید و حال باید قدم‌های بعدی را همه با هم بر داریم.

عباس خامه یار هم ضمن دعوت از خانم پوپوا برای حضور در ایران و شرکت در محافل علمی، دانشگاهی و فرهنگی کشور گفت: ما با همکاری مسئولین  ایران مقدمات سفر شما به کشورمان را آماده خواهیم کرد تا با بازدید از مراکز و محافل علمی، دانشگاهی و فرهنگی کشورمان و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و ایراد سخنرانی در آنها، از نزدیک با پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور و همچنین ارتقاء جایگاه بانوان گرامی در ایران آشنا شوید.

بر اساس این گزارش، معاون و جانشین رئیس جمهور بلغارستان ضمن ابراز تمایل زیاد برای سفر به ایران گفت: مایلم با زنان فرهیخته ایرانی ملاقات کنم.  

دو طاقی رایزن سفارت و محمد علی کیانی رایزن فرهنگی ایران، بختیاری کارشناس فرهنگی حوزه بالکان و نوری کارشناس فرهنگی بلغارستان، عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در دیدار با خانم مارگاریتا پوپوا معاون و جانشین رئیس جمهور بلغارستان که در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، همراهی می‌کردند.  

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید