Performancing Metrics

ارتش سوریه نیمی از شرق حلب را آزاد کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 382978
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 17:22
دیده بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به شورشیان سوری محسوب می‌شود اذعان کرد که نیروهای دولتی این کشور کنترل نیمی از شرق حلب را در دست گرفته‌اند.

اتاق خبر: رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه روز جمعه مواضع خود را در دو محله "طریق الباب" و "الحلوانیه" در شرق حلب تقویت کردند و به پیشروی خود ادامه داده‌اند.

نیروهای دولتی سوریه کنترل ساختمان‌هایی در محله‌های الحلوانیه و الجزماتی را در دست گرفته و امنیت را به بخش اعظمی از محله‌های کرم القاطرجی و طریق الباب بازگردانده‌اند.

این نیروها همچنین کنترل محله مسکونی الشبابی و منطقه "البحوث العلمیه" را در دست گرفتند. به گفته منابع محلی، ارتش سوریه با این پیشروی به عمق مناطق تحت سیطره مخالفان به جنوب شرقی حلب رسیده و تلاش می‌کند تا بتواند کنترل جاده فرودگاه بین المللی حلب را در دست بگیرد.

به گفته عبدالرحمن با پیشروی جدید نیروهای دولتی سوریه، اکنون این نیروها کنترل نیمی از  شرق حلب را در دست گرفته‌اند.

حلب از آغاز جنگ سوریه در سال 2012 به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده بود که شرق آن در دست مخالفان و غرب آن در دست ارتش سوریه است. کنترل ارتش سوریه بر شرق حلب شکست بسیار سختی برای شورشیان سوری محسوب می‌شود.

ارتش سوریه که کنترل غرب حلب را به طور کامل در دست دارد اخیرا با پیشروی گسترده در شرق حلب توانسته شکست‌های سختی را به گروه‌های مسلح وارد کند. این در حالی است که جامعه جهانی همچنان ارتش سوریه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان و محاصره آن‌ها متهم می‌کند.

منبع: ایسنا

95103

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید