Performancing Metrics

ارائه مستندات واردات خودروهای آمریکایی به رئیس مجلس/ لزوم مقابله با تمدید تحریم های ۱۰ ساله | اتاق خبر
کد خبر: 383062
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 15:36
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو:
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از تهیه مستنداتی درباره سود آمریکایی ها از محل صادرات خودرو به ایران خبر داد و گفت: این مستندات به رئیس مجلس ارائه شد.

اتاق خبر: میثم رضایی اظهار داشت:تحریم واردات خودروهای آمریکایی و خودروهایی با برندهای غیر آمریکایی مونتاژی آمریکا کوچکترین کاری است که در مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکا باید انجام شود.

وی با اشاره به ارایه مستنداتی در خصوص فواید حاصل از واردات خودروهای آمریکایی به ایران برای آمریکایی ها، ادامه داد: مجلس با بررسی مستندات انجمن صنفی کارفرمایی خودرو به مقابله با ورود خودروهای مونتاژ شده در خاک آمریکا می رود.
رضایی افزود: تحریم کالاهای آمریکایی کمترین پاسخ به تصویب تمدید قانون تحریم ۱۰ ساله ایران است .
وی تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم های ایران در مجلس سنای آمریکا را عزم نمایندگان آمریکایی برای حفظ موضع سختگیرانه این کشور در قبال ایران دانست و افزود:جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی و همچنین خودروهای برندهای آسیایی و اروپایی ساخت و مونتاژ شده در آمریکا کوچکترین کاری است که باید برای مقابله با این تحریم ها در این صنف انجام شود.
وی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا در طول سال های پس از انقلاب و تصویب تحریم های گوناگون علیه کشورمان، اظهار داشت: آمریکا با تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله تحریم های ایران در شرایط پسا برجام، چهره استکباری خود را دوباره نشان داد و مهر تاییدی بر دشمنی دیرینه و سیاستهای خصمانه خود علیه مردم ایران زد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی خودرو این رفتار خصمانه آمریکا را تعبیر همان دست‌های چدنی و دستکش‌های مخملی دانست که مقام معظم رهبری در گذشته برای معرفی چهره واقعی شیطان بزرگ و رونمایی از رویکرد متناقض، مغرضانه و دوگانه هیئت حاکمه آمریکا نامیده بودند و بارها تاکید داشتند که آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان صادق نیستند.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو ادامه داد: این انجمن طبق وظیفه ذاتی خود تمام مستندات تخصصی شامل آمارهای رسمی از میزان درآمد تولید، ارزش افزوده، صادرات و اشتغال ایجاد شده برای کشور آمریکا از محل تولید و مونتاژ خودروهای با برندهای آسیایی مانند هوندا و تویوتا و یا برندهای اروپایی مانند BMW را برای جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی و همچنین خودروهای با برند غیر آمریکایی که در خاک این کشور تولید می شوند به رییس مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس ارایه کرده است.
وی تصریح کرد:این اقدام را انجام دادیم که نمایندگان مجلس و مسئولان دلسوز نظام این موضوع را در بررسی طرح دو فوریتی ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی لحاظ کنند تا ضمن جلوگیری از واردات کالاهای لوکس آمریکایی، در خصوص واردات خودروهای مونتاژ شده و ساخته شده در آمریکا که برند غیر آمریکایی دارند نیز تصمیمات کارشناسی گرفته شود.
رضایی تأکید کرد: خودروهای مونتاژی غیر آمریکایی که در خاک این کشور تولید و مونتاژ می شوند نیز همان خودروهای آمریکایی مانند شورولت و یا فورد هستند که فقط لباسشان تغییر کرده و با پوشش BMW و یا هوندا وارد این کشور می شوند و در این شرایط نیاز است همه مسئولان نظام عزم جدی خود را برای جلوگیری از واردات این کالاها را که باعث کمک به اقتصاد دشمن دیرینه ایران می شود را بگیرند و مانع جولان خودروهای آمریکایی در خیابانهای کشورمان شوند.

مبنع: اتاق اصناف ایران

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید