Performancing Metrics

ماموریت «اطمینان بخشی» کارتر به متحدان آسیایی آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 383071
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 10:12
مقام‌های آمریکایی می‌گویند وزیر دفاع آمریکا در آخرین سفر آسیایی‌اش تلاش می‌کند تا نگرانی‌های حاصل از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را کاهش دهد.

اشتون کارتر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دولت باراک اوباما آسیا و اتحاد کشورهای آسیایی با آمریکا را در اولویت قرار داد. در حالی که جزئیات رویکرد ترامپ در این منطقه هنوز مشخص نیست، درخواست ترامپ از متحدان واشنگتن برای پرداخت بهای حفظ نیروهای آمریکایی یا مواجهه با خروج احتمالی آنها، زنگ هشدار را برای ژاپن و کره‌جنوبی به صدا درآورده است.

به گفته یک مقام دفاعی آمریکا، اشتون کارتر، رئیس پنتاگون در توکیو بر اهمیت اتحاد آمریکا – ژاپن و حضور حدود ۵۰ هزار نیروی آمریکایی در آنجا، رشد قدرت چین و افزایش تهدید هسته‌ای کره‌شمالی تاکید خواهد کرد. با این حال، اثر تسکین‌دهنده بیانات کارتر محدود خواهد بود چراکه او در روزهای پایانی کار در مقام وزارت دفاع آمریکاست و نمی‌تواند جزئیاتی از سیاست‌های ناگفته ترامپ ارائه دهد.  

کارتر همچنین قرار است به هند سفر کند. دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی متعهد شد که ایالات متحده و هند "بهترین دوستان" هم باشند و تبادل اطلاعاتی علیه شبه‌نظامیان ارتقا یابد. یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفته است که دو قراردادی که ارتقای ارتباطات و تبادل دریایی و سایر اطلاعات را تضمین می‌کند، پیش از خروج اوباما از کاخ سفید منعقد می‌شود. علاوه بر این، هند در تلاش است تا قبل از پایان مدت ریاست جمهوری اوباما در ماه ژانویه پهپادهای پریدیتور را از آمریکا بخرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید