Performancing Metrics

لزوم بازمهندسی ساختار نظام سلامت | اتاق خبر
کد خبر: 383104
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 12:31
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برای رسیدن به چشم انداز و هدف کلان طرح تحول سلامت باید شاخص ها را بهبود داده که این برنامه ها صورت گرفته است.

پزشک خانواده

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر صدرالسادات امروز در همایش مدیران و مسئولان توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به بازمهندسی و معماری ساختار نظام سلامت، گفت: اجرای طرح تحول در نوع خودش بی‌نظیر و اثر بخش بوده است که آثار و برکات آن را روز به روز مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: نکته ای که باید مدنظر باشد این است که باید بررسی شود که آیا این طرح تحول می تواند توفیقات خود را داشته باشد یا خیر؟ یا اینکه چگونه باید از دستاوردهای این طرح مهم و تاثیرگذار پاسداری کنیم.

وی به مصوبه شورای عالی اداری اشاره کرد و گفت: در این  مصوبه تاکید بر تدوین نظام نوین مدیریتی برای اداره بخش بهداشت و درمان شده است که در این زمینه نیز اقداماتی در دستور کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: برای رسیدن به چشم انداز و هدف کلان طرح تحول سلامت باید شاخص ها را بهبود داده که این برنامه ها صورت گرفته است. اینکه گفته می شود شاخص تخت افزایش می باید به این معنی نیست که آجر روی آجر گذاشته می شود، بلکه شاخص ها تغییر کرده و شاهد اقدامات گسترده در این زمینه هستیم.

دکتر صدرالسادات تاکید کرد: اگر به دنبال اهداف طرح تحول هستیم باید در ساختار نظام سلامت هم باز مهندسی صورت گیرد و از همه مهمتر پایدار باشد.

وی در ادامه به موضوع تولیت سازمان های بیمه گر اشاره کرد و گفت: طبق سیاست کلان باید این کار در دست وزارت بهداشت باشد اما شاهد هستیم که برخی سازمان ها خود نقش تولیتی پیدا کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت باید تولیت فراگیر داشته باشد و از سوی دیگر فاینانس و شبکه خدمات رسان از قبیل خصوصی و عمومی نیز از نظام تولیت تبعیت کنند.

وی گفت: برای اینکه طرح تحول به صورت پایدار انجام شود باید یک نگاه ساختاری نو به حوزه سلامت داشته باشیم و با توجه به تجربیات و اسناد بالادستی نیازمندیم تا نظام ساختار مطلوب را پایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید