Performancing Metrics

پاسخ لاریجانی به تذکر دهقان در رابطه با حساب‌های قوه قضائیه | اتاق خبر
کد خبر: 383196
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 10:37
یک نماینده اصولگرای مجلس تذکری را در رابطه با صحبت‌های مطرح شده در مورد حساب‌های قوه قضائیه مطرح کرد که لاریجانی نیز به آن پاسخ داد.

اتاق خبر: محمد دهقانی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: نخستین موضوعی را قصد مطرح کردن آن را دارم بحث برجام است؛‌ با اقداماتی که دولت آمریکا انجام داده تا به حال طبق گزارش کمیسیون امنیت ملی ۱۱ مورد نقد شده که این متعلق به قبلا است و حالا هم خود آقای رئیس جمهور اعلام کردند که برجام نقض شده است.

او ادامه داد: تقاضای ما این است که بند ۳ قانون برجام عمل شود؛ باید اجرای ۱۹۰ هزار سو در دستور کار دولت قرار گیرد. برجام نقض شده و سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد که آقای اوباما نیز آن را امضا خواهد کرد. من تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کنید، متاسفانه کشور چند سال معطل شد.

دهقانی افزود: موضوع بعدی دروغ بزرگی است که متاسفانه در مجلس راجع به رئیس قوه قضائیه بیان شد؛‌ بنده اسناد را از نزدیک دیده‌ام. هزار میلیارد تومان به نام قوه قضائیه است. من تعجب می‌کنم که با انگیزه‌های سیاسی از تریبون مجلس رئیس قوه قضائیه را متهم می‌کنند. نباید از تریبون مجلس به روسای قوا دروغ نسبت داده شود و حرف یک شبکه ضد انقلاب خارجی در داخل کشور و آن هم در خانه ملت بازگو شود.

دهقانی تاکید کرد: ما باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.

این نماینده مجلس در رابطه با عدم اختصاص بودجه عمرانی استان خراسان رضوی به رئیس جمهور تذکر داد.

 لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکرات دهقانی گفت: در رابطه با برجام، مجلس مصوبه بسیار غنی در این رابطه دارد که اگر کسی آن را نقض کند و اگر بخواهد تحریم‌های دیگری بیاورد باید اقدام متقابل انجام شود. من دیدم که بعضی از سناتورها حرف‌های زیاده‌ای زدند و گفتند چون ایران در زمینه موشکی و نیروهای مسلح خود را تقویت می کنند ما باید چیزهای سخت‌تری تصویب کنیم. در بند هفتم همان قانون آمده که دولت باید در زمینه های موشکی و نیروهای مسلح خود را تقویت کند.

لاریجانی درباره انتصاب حساب های شخصی به رئیس قوه قضائیه نیز گفت: من تذکر آقای دهقان را قبول دارم و قبلا هم به آقای صادقی و آقای رحیمی و آقای مازنی پیش من آمدند گفتند که نکته‌ای که گفتید نکته درستی نیست. البته ایشان هم گفتند که رسانه‌ها این را گفتند ولی به هر حال از تریبون مجلس اعلام شده است، هیچ کدام از اینها به حساب شخصی نیست. من به ایشان گفتم که من با اطلاع به شما می‌گویم؛ این حساب‌ها مربوط به قوه قضائیه است. در ریاست جمهوری و دستگاه‌های دیگر هم این بودجه‌ها به حساب دستگاه‌هاست. نمی‌شود گفت به حساب شخص است. سوء تفاهمی که به وجود آمده بود این بود و من هم قبلا گفته بودم که آن را اصلاح کنید.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید