Performancing Metrics

اقدام آمریکا علیه برجام، اقدام علیه تعامل بین‌المللی است | اتاق خبر
کد خبر: 383237
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 19:56
معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از تمدید تحریم علیه ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: اقدام آنها علیه برجام اقدام علیه گفت‌وگو و تعامل بین‌المللی است.

اتاق خبر: اسحاق جهانگیری در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که  در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: برجام حاصل گفت‌وگوهای طولانی و پیچیده جمهوری اسلامی با 6 قدرت بزرگ دنیاست. برجام حاصل گفت‌وگوهای طولانی ایران با سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا است. برجام برنامه‌ای مصوب در نهادهای مهم و رسمی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، هیأت وزیران و  مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: برجام در سطح بین‌المللی نیز مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز اتحادیه اروپا است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کارشکنی و نقض آمریکایی‌ها در قبال برجام فقط مخالفت با ملت ایران و ایران نیست. دشمنی آمریکایی‌ها با ایران سابقه‌ای طولانی دارد و کارنامه سیاهی در عملکرد آمریکا علیه ملت ایران وجود دارد. اقدام آنها علیه برجام اقدام علیه گفت‌وگو و تعامل بین‌المللی است، اقدام علیه توافقات بین‌المللی است و حتماً راه مقابله با چنین اتفاقی راهی عقلانی خواهد بود که باید در داخل کشور در سطوح نهادهای اصلی تصمیم گرفته شود که خوشبختانه ما با دستور مقام معظم رهبری بعد از قبول برجام نهاد نظارتی در برجام را تشکیل دادیم که رئیس جمهور نیز رئیس آن است و رئیس مجلس و نماینده مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا عضو آن هستند و نظارت می‌کنند.

جهانگیری تأکید کرد: باید مراقب باشیم فضاهای کاذبی ما را در زمین افراطی‌گری قرار ندهد. باید با دقت و عقلانیت، با سیاست‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری عزت و مصلحت تصمیم‌گیری کنیم تا  از منافع ملت به صورت جدی مراقبت شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: جامعه ما منابع، ‌ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و سرمایه‌های مادی و معنوی بسیار زیادی در اختیار دارد و در مقابل با آسیب‌ها، تهدیدات و عوامل تخریب‌کننده مسائل روانی و اجتماعی نیز روبروست.

وی افزود: فقر و حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و گسترش دامنه‌های آن، فسادهای مالی، اخلاقی و اجتماعی از جمله آسیب‌های مهمی هستند که متفکران و اندیشمندان علوم اجتماعی نسبت به آنها هشدار می‌دهند.

جهانگیری همچنین اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که در وزارت کشور انجام گرفته تهیه گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی است که به خوبی نشان می دهد هر یک از ارکان حکومت نسبت به این آسیب‌ها تا چه مقدار باید حساس باشند. حساسیت‌ها به اقدامات به موقع کمک می‌کند که اینگونه پدیده‌ها به بحران‌های اجتماعی منجر نشود. مهم این است که اقدامات ما نسبت به آسیب‌های اجتماعی به موقع،‌ جهت‌دار و هدف‌دار باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در یک سال اخیر با تأکیدات مقام معظم رهبری برای حل بحران‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام گرفته و آنچه مکمل این عزم و نگاه و رویکرد است حساسیت و مشارکت جامعه و همه شهروندان کشور در حوزه مسائل اجتماعی است. این اراده باید در مسئولین و آحاد مردم بروز و ظهور پیدا کند.

وی پایداری و سلامت نهادهای اصلی جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: اعتیاد مهمترین آسیبی است که به طور مزمن در جوامع و جامعه ما وجود دارد. بقا و رشد اعتیاد در کشور علامت بالینی است که بیماری‌های اجتماعی دیگری نیز به وجود می‌آورد. زمانی که مشارکت اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کند، حس مسئولیت، امید به آینده و امید به زندگی عزتمندانه نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل مشارکت اجتماعی از سرمایه‌های مهم یک کشور محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: دولت در مسیر کنترل، کاهش و مهار اعتیاد، مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی نیازمند آمدن مردم به صحنه است. در این حوزه نباید سیاه‌نمایی کرد و در عین حال نباید موضوع را انکار کرد، باید تصویر واقعی از مسأله ارائه شود.

جهانگیری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این هدف مهم به نتیجه برسیم باید اقدامات معطوف به نتیجه انجام گیرد. اقدام و عمل یعنی باید مشخص شود هر نهاد، دستگاه و وزارتخانه‌ای چقدر از این هدف کمی مسئولیت دارد و این مسئولیت باید با جزئیات به اطلاع مردم و مسئولین برسد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: مسائل ملی از هر نوع اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد قابل حل است و نیازمند عزم و اجماع ملی بر سر آنهاست. هر آسیب و مسأله‌ای هر قدر هم که بزرگ باشد برای جامعه ایران که از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالایی برخوردار است، قابل حل می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تأکید بوده که تهدیدات درونی و بیرونی از کشور دور شود و فرصت بی‌دغدغه زندگی کردن و امیدوار زندگی کردن برای مردم فراهم شود که برجام حاصل این سیاست است.

مبنع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید