Performancing Metrics

500 هزار مددجوی مستعد کار در صورت تامین اعتبار صاحب شغل می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 383509
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 15:07
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نشست خبری خود به عملکرد هشت ماهه حوزه اشتغال و خودکفایی در سال 95 پرداخت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،  مهندس محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این نشست با بیان اینکه توانمند سازی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت یکی از رسالت های مهم کمیته امداد است، گفت: اعتباری که سال های گذشته از مجموعه اعتبارات به حوزه اشتغال اختصاص داده شده  8 تا 10درصد اعتبارات امداد بوده است، این در حالی است که سال گذشته 50 درصد از اعتبارات به اشتغال مددجویان اختصاص داده شده  که بخش بیشتر آن از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کمیته امداد بوده است.

وی با بیان اینکه 2500 میلیارد تومان بودجه 95 در حوزه اشتغال پیش بینی شده است، اظهار کرد: منابع اشتغال کمیته امداد در سال 95 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی است که تاکنون 83 درصد آن به بانک های عامل ابلاغ شده است. همچنین 350 میلیارد تومان از منابع کمیته امداد، 100 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و 50 میلیارد تومان از کمک های مردمی و سایر منابع پیش بینی شده است.

امید خاطر نشان کرد: با بودجه 2500 میلیارد تومانی حوزه اشتغال در سال 95 ایجاد فرصت شغلی برای یکصد هزار نفر از مددجویان با میانگین تسهیلات  پرداختی  برای هر شغل 15میلیون تومان قابل تحقق است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال جذب اعتبارات حوزه اشتغال نسبت به سال قبل 4 درصد رشد داشته است ادامه داد:  34 هزار خانوار  در هشت ماهه امسال خودکفا شده اند که پیش بینی ما در  3 ماه باقیمانده سال افزایش این تعداد به 100 هزار خانوار است که برنامه ریزی برای برگزاری جشن خودکفایی این افراد در سال جاری با حضور رئیس جمهور انجام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به طرح استعداد سنجی مددجویان مستعد کار بین سنین 15 تا 70 سال گفت: دو میلیون و 700 هزار نفر از مددجویانی که توانایی کار را داشته اند مورد ارزیابی قرار گرفته و از این تعداد 800 هزار نفر برای کار اعلام آمادگی کرده اند و این در حالی است که 500 هزار نفر در شرایط کنونی برای کار آموزش های لازم را دیده اند که از این تعداد 350 هزار نفر شامل 100هزار نفر زن و 250هزار نفر مرد هستند.

امید اعتبار مورد نیاز برای اشتغال این تعداد از مددجویان را نزدیک به 7500 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: برای ایجاد اشتغال برای 500 هزار نفر مستعد کار نیاز به 700 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است که 5 برابر بودجه سالانه حوزه اشتغال را شامل می شود.

وی افزود: اگر این میزان بودجه در سال 96 به کمیته امداد اختصاص یابد، می توانیم در یک بازه زمانی دو ساله برای این 500 هزار نفر ایجاد اشتغال و آنها را از چرخه حمایتی خارج کنیم.

امید با بیان اینکه  اختصاص بودجه از صندوق توسعه ملی در مجلس در حال بررسی است تا در صورت تصویب این منابع تامین شود، اظهار کرد: تاکید داریم در بودجه سال 96 اختصاص منابع لازم به حوزه اشتغال انجام شود و در صورت تحقق این مهم سالانه 250 هزار ظرفیت شغلی ایجاد خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تخصیص اعتبار 50 میلیارد تومانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد  در 5 سفر اخیر استانی رئیس جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: این بودجه به حوزه اشتغال اختصاص می یابد. همچنین سهم امداد در منابع بانکی از جمله منابع حوزه اشتغال است و امیدواریم مجلس هم اعتبار 2000 میلیارد تومانی را برای اشتغال مددجویان در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید