Performancing Metrics

روشی برای کاهش اضطراب و افسردگی ناشی از سرطان | اتاق خبر
کد خبر: 383537
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 09:08
اگرچه فواید عصبی سیلوسیبین همچنان به طور کامل مشخص نشده است، این ترکیب بخش هایی در مغز را فعال می کند که تحت تاثیر انتقال دهنده های عصبی سروتونین قرار می گیرند، که در تنظیم شرایط خلق و خو و اضطراب موثر است.

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از "سایک سنترال"، یافته های جدید نشان می دهند که استفاده از سیلوسیبین موجب تسکین فوری پریشانی در بیماران مبتلا به سرطان می شود و آثار آن بر اساس ارزیابی های بالینی برای اضطراب و افسردگی در 80 درصد از 29 سوژه زیر نظارت برای بیش از شش ماه باقی مانده است.

کاهش اضطراب و افسردگی ناشی از سرطان با یک ترکیب قارچی

تمام بیماران حاضر در این مطالعه - بیشتر بانوان در بازه سنی 22 تا 75 سال - دارای سرطان های پیشرفته پستان، دستگاه گوارش، یا خون بوده اند و پریشانی روانی جدی مرتبط با بیماری در آنها تشخیص داده شده بود. تمام بیماران از مشاوره متناسب با یک روانپزشک، روانشناس، پرستار یا مددکار اجتماعی بهره‌مند بودند و برای بررسی عوارض جانبی و بهبود در حالت روانی زیر نظر قرار داشتند.

به گفته پژوهشگران، در صورتی که آزمایش های بالینی در مقیاس بزرگتر نیز موفقیت آمیز باشند، در نهایت دارویی در دسترس، بی خطر، موثر و ارزان معرفی خواهد شد تا پریشانی و اضطراب موجود در بیماران مبتلا به سرطان که نرخ ارتکاب به خودکشی را در میان آنها افزایش می دهد، تسکین یابد.

سیلوسیبین برای دهه ها مورد مطالعه قرار گرفته و از پرونده ای بی خطر برخوردار است. طی مطالعه اخیر نیز هیچ کدام از شرکت کنندگان آثار منفی جدی مانند بستری شدن در بیمارستان یا شرایط سلامت روانی جدی‌تر ناشی از استفاده از سیلوسیبین را تجربه نکردند.

اگرچه فواید عصبی سیلوسیبین همچنان به طور کامل مشخص نشده است، این ترکیب بخش هایی در مغز را فعال می کند که تحت تاثیر انتقال دهنده های عصبی سروتونین قرار می گیرند، که در تنظیم شرایط خلق و خو و اضطراب موثر است. همچنین، عدم تعادل سروتونین با افسردگی پیوند خورده است.

پژوهشگران به این نکته اشاره داشته اند که بیماران نباید به صورت خودسرانه سیلوسیبین مصرف کنند و این کار باید با نظارت یک پزشک یا مشاوری آموزش دیده صورت بگیرد. این در شرایطی است که سیلوسیبین درمانی ممکن است برای همه موثر نباشد و برخی گروه ها مانند افراد مبتلا به شیزوفرنی و همچنین نوجوانان نباید با این ترکیب درمان شوند.

94105

منبع: عصرایران

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید