Performancing Metrics

اصابت گلوله مستقیم یک محیط‌بان به یک صیاد محلی | اتاق خبر
کد خبر: 383763
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 16:33
نورقلی‌پور خبر داد:
نماینده مردم کردکوی و بندرترکمن در مجلس از اصابت گلوله مستقیم یک محیط‌بان به یکی از صیادان محلی حوزه انتخابیه خود خبر داد و خواستار جلوگیری از تکرار اینگونه وقایع از سوی سازمان محیط زیست شد.

اتاق خبر: رامین نورقلی‌پور در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، اظهار کرد: ما اخیراً رفتارهایی را از برخی نیروهای محیط‌بانی تحت مدیریت سازمان محیط زیست در استان گلستان می‌بینیم، نیروهایی که در سواحل شرقی خزر محیط‌بانی می‌کنند و بعضاً رفتارهای غیرانسانی در مواجهه با صیادان محلی داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه برخی صیادان محلی به دلیل فقر مطلق ناچار به ارتزاق از دریا هستند، یادآور شد: پنجشنبه گذشته یکی از صیادان محلی منطقه که جوان 24 ساله‌ای بود از 20 متری مورد اصابت گلوله مستقیم یکی از محیط‌بانان از ناحیه قفسه سینه قرار گرفت و اکنون حال خوبی ندارد. با این حال فرد ضارب آزادانه می‌گردد. در گذشته هم مواردی بوده که منجر به کشته شدن افراد شده است.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: گاهی محیط‌بانان با قایق موتوری تندرو به قایق صیادان می‌کوبند. در مورد اخیر هم می‌گویند اگر این صیاد بمیرد سازمان دیه او را پرداخت خواهد کرد. ما از خانم ابتکار می‌خواهیم به این موارد رسیدگی کند و اجازه تکرار آن را ندهد.

 

نورقلی‌پور در پایان خواستار توجه وزیر جهاد کشاورزی، معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه به خسارت 220 میلیارد تومانی باغداران و کشاورزان استان گلستان در پی سرما و یخ‌زدگی شد.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید