Performancing Metrics

یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای زاینده رود تخصیص یابد | اتاق خبر
کد خبر: 383842
تاریخ انتشار: 18 آذر 1395 - 20:39
در نامه مجمع نمایندگان استان اصفهان به رییس جمهور مطرح شد؛
مجمع نمایندگان استان اصفهان خواستار برداشت مبلغ یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای زاینده رود و تالاب گاو خونی شدند.
خشکی زاینده رود

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجمع نمایندگان استان اصفهان در نامه‌ای به رییس جمهوری اسلامی ایران، برداشت مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی را خواستار شدند.

در این نامه آمده است:

«احتراماً؛ همانگونه که مستحضرید استان اصفهان با بیش از پنج میلیون جمعیت و مهاجرپذیری بالا از استان‌های همجوار، استقرار صنایع کارشناسی نشده از گذشته تا به حال از جمله فولاد، ذوب آهن و خشکسالی‌های سنوات اخیر و تصمیمات بعضاً نادرست درخصوص مدیریت منابع آب با مشکلات و پیامدهای منفی همچون بیکاری کشاورزان و دامداران حوضه آبریز زاینده رود و بروز مشکلات اجتماعی، احراز رتبه اول بیماری MS و رتبه سوم سرطان در کشور، آلودگی شدید هوا و موارد مشابه روبرو است. رفع بیکاری و ایجاد امنیت شغلی ساکنان استان و بالاخص حوضه زاینده رود به عنوان مهمترین مشکل وابسته به جاری بودن آب در بستر زاینده رود از سراب تا تالاب گاوخونی می باشد. یکی از راهکارهای حل این معضل و جاری شدن آب در زاینده رود و برگرداندن حقابه کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود که همواره و به خصوص در سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان اصفهان مورد تأکید جنابعالی قرار گرفت پروژه های سد و تونل بهشت آباد و سد و تونل کوهرنگ ۳ است که اجرای پروژه مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت محترم قرار گرفته لیکن علیرغم ضرورت به دلایل مختلف تاکنون اجرایی نشده است.

لذا ما نمایندگان مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان برای حل ریشه ای این معضلات و بنا به خواسته مردم غیور و انقلابی استان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و با توجه به موافقت شفاهی مقام معظم رهبری با این پیشنهاد در دیدار خصوصی مسؤولین استان اصفهان با معظم له به مناسبت ۲۵ آبان استدعا داریم دستور فرمائید پیشنهاد برداشت مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی از سوی دولت خدمت مقام معظم رهبری ارسال و ان‌شاء الله با موافقت ایشان و حرکت جهادی دولت محترم در تخصیص اعتبار این انتظار به حق مردم انقلابی استان اصفهان عملیاتی شود.»

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید