Performancing Metrics

صادر شدن بیش از 500 کارت بازرگانی در استان همدان | اتاق خبر
کد خبر: 383885
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 - 10:15
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان از افزایش تعداد کارت های بازرگانی در همدان خبر داد و گفت: تعداد کارت ها با افزایش ۶۵ درصدی به ۵۱۷ مورد در سال جاری رسیده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، علی اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان همدان با بیان اینکه خرابی های سال های گذشته را در مدت دو یا سه سال نمی توان اصلاح کرد، اظهار داشت: با این وجود خرابی ها از سوی دولت تا حدودی سر و سامان داده شد هرچند برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید اقداماتی را انجام داد.

وی بابیان اینکه اتاق بازرگانی استان همدان ۳۸۰ عضو و ۴ کرسی در اتاق ایران دارد و اتاق همدان به دنبال بهبود وضعیت است، گفت: درحال حاضر تعداد کارت های بازرگانی با افزایش ۶۵ درصدی به ۵۱۷ کارت در سال جاری رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه باید تعداد اعضای اتاق به یک هزار و ۷۰۰ نفر برسد، عنوان کرد: تشکل ها سامان داده شده تا به فعالیت فعالان اقتصادی رسیدگی شود و  نتایج بهتری به دست آید.

وی باتاکید بر اینکه در بخش صادرات طلا و جواهر اتفاقات خوبی رخ داده و در تولید آسانسور نیز وضعیت خوبی در استان مشاهده می شود، گفت: ۳۰ تا ۴۰ شرکت دارویی و مواد غذایی در استان بی سر و سامان بودند و ۳۰ شرکت دانش بنیان نیز ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت تولید کنندگان نرم افزار در استان روند خوبی داشته و صدور خدمات مهندسی نیز با پیشرفت روبه رو بوده است.

زبردست از راه اندازی تشکیلات صادرکنندگان سیر و گردو در استان همدان خبر داد و گفت: برای صادرات مبل و منبت نیز اقداماتی انجام شده و تشکیل انجمن ملی کشمش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تشکیل انجمن ملی بتن نیز مد نظر استان است، گفت: تشکیل سمپاد نیز از اولویت های استان به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه ۸ کمیسیون اتاق همدان وضعیت خوبی در کشور دارند، عنوان کرد: این کمیسیون ها ارتباط خوبی را با اتاق ایران برقرار کرده اند.

زبردست همچنین بابیان اینکه در بخش بین الملل احساس می شد امکان حضور در ۱۳۰ یا ۱۴۰ کشور جهان وجود ندارد بنابراین ۸ کشور در دنیا شامل چهار کشور اروپایی و همچنین گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان و آفریقا شناسایی شده اند، گفت: در غرب آفریقا می توان برای صادرات موفق بود.

وی گفت: تا به امروز ۵ هیئت به آفریقا اعزام و محصولات ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی برای صادرات به غنا در نظر گرفته شده و در بخش معدن نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات مهندسی نیز مذاکراتی انجام شده است، یادآور شد: همدان باید سهمی از ساخت و ساز ۱.۵ میلیون واحدی غنا در ارائه خدمات فنی و مهندسی داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر وضعیت حمل و نقل بهبود نیابد و مشکلات در این زمینه برطرف نشود در صادرات مشکل ایجاد می شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید