Performancing Metrics

ادعای یک مقام پنتاگون علیه ایران | اتاق خبر
کد خبر: 384042
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 16:07
یک مقام پنتاگون مدعی شده است که ممکن است ایران و یا نیروهای تحت حمایت این کشور پشت ماجرای حمله پهبادی به سربازان ترکیه در سوریه قرار داشته باشند.

پنتاگون

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یک مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود ادعا کرد که هواپیمای بدون سرنشینی که هفته گذشته منجر به کشته شدن چهار سرباز ترکیه در سوریه شد، ممکن است متعلق به ایران باشد.

مقامات ترکیه نیز پیش از این در ادعاهایی بی‌اساس به روزنامه حریت گفته بودند که این پهباد ساخت ایران است.

این مقام پنتاگون در ادامه ادعاهای خود گفت که چهار احتمال درباره مسئول این حمله وجود دارد که گزینه‌های مربوط به ایران یا نیروهای تحت حمایت ایران محتمل‌ترین آن هستند. این کار ائتلاف نیست. دلیلی وجود ندارد که آنها چنین حمله انجام داده باشند. پس تنها دو گزینه باقی می‌ماند، دولت سوریه و شبه‌نظامیان. ایران ظرفیت این کار را دارد چراکه آنها پهپادهای صلح دارند و شبه‌نظامیان شیعه در اطراف منطقه‌ای که پهباد از آنجا برخاسته، حضور دارند. بنابراین، می‌تواند کار ایران باشد.

به نوشته حریت، حمله یک پهباد در 24 نوامبر موجب کشته شدن چهار سرباز ترکیه در روستای رسم العبود در حومه شهر حلب شد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره ضمن رد این ادعاها تاکید می‌کند که هیچ حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها به درخواست دولت قانونی این کشور به صورت مستشاری در این کشور حضور دارد و برای مقابله با تروریست‌ها به نیروهای سوری کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید