Performancing Metrics

الگوی متفاوت مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان در جهان | اتاق خبر
کد خبر: 384240
تاریخ انتشار: 21 آذر 1395 - 12:55
تحقیقات نشان می دهد نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در کشورهای مختلف جهان متفاوت است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در حالیکه نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر کاهش یافته در کره جنوبی و برخی کشورهای آمریکای لاتین افزایش داشته است.

در این بررسی محققان به بررسی اطلاعات ۴۷ کشور در فاصله سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۳ پرداختند و مشخص شد نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان در ۳۹ کشور کاهش یافته که دلیل آن پیشرفت در تشخیص و درمان این بیماری طی چند دهه گذشته است. بیشترین کاهش در ولز و انگلیس است که کاهش ۴۶ درصدی داشته است. همچنین در آمریکا میزان کاهش آن ۴۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در کشورهای آمریکای لاتین افزایش یافته است. به طور مثال در برزیل و کلمبیا میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در تمامی سنین افزایش داشته در حالیکه در آرژانتین و شیلی کاهش یافته است.

در این بین کره جنوبی بیشترین افزایش را در نرخ مرگ و میر ناشی از این سرطان شاهد بوده و با افزایش کلیِ ۸۳ درصدی روبرو بوده است. اما همچنان این آمار با رقم ثبت شده هر ۵.۳ مورد مرگ ناشی از سرطان در هر ۱۰۰ هزار زن بسیار کمتر از آمار فوق در آمریکاست که ۱۴ مورد مرگ در هر ۱۰۰ هزار زن را شامل می‌شود.

محققان همچنین دریافتند در سراسر جهان میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در میان زنان زیر ۵۰ سال نسبت به زنان بالای ۵۰ سال بیشتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید