Performancing Metrics

جان کری نشان افتخار «لژیون دونور» فرانسه را دریافت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 384396
تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 - 02:31
جان کری از مقامات فرانسه به دلیل آنچه که "تلاش و پشتکار در امر سیاست و توافقات دیپلماتیک" خوانده شد، نشان افتخار لژیون دونور دریافت کرد.

جان کری

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نشان "لژیون دونور" بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است که ناپلئون بناپارت آن را بنیان گذاشت و پنج سطح دارد که پایین ترین سطح آن نشان شوالیه است.

ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه در مراسمی به این مناسبت در پاریس گفت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا قهرمان خستگی ناپذیر صلح است. او بعنوان کسی که هم فرانسوی صحبت می کند و هم دوستدار زبان فرانسه است، نسبت به سایر مقام‌های آمریکایی، فرانسوی‌تر است.

مادر و خاله جان کری اوایل دهه 20 میلادی در پاریس به دنیا آمدند و این دیپلمات ارشد آمریکایی زمانی که جوان بوده مدتی را با خانواده‌اش در "سن برینیاک سور مر" در بروتاین" فرانسه گذارنده و همین مساله باعث شد تا جورج دابلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی 2004 از بودن کری در فرانسه علیه او استفاده کند.

آیرو علت اصلی ارائه این مدال افتخار به کری را "تلاش و پشتکار وی در امر سیاست و توافقات دیپلماتیک" دانسته و گفت: او در توافق 2015 تغییرات جوی در پاریس و همچنین توافق اتمی با ایران و تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ داخلی سوریه بسیار خوب عمل کرده است. جان کری قهرمان خستگی ناپذیر صلح است.

جان کری نیز گفت: فرانسه قدیمی ترین متحد آمریکاست.

سپس به زبان فرانسوی گفت: زنده باد فرنچ فراییز! زنده باد فرانسه! زنده باد آمریکا!

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید