Performancing Metrics

راهداران، ناجیان گمنام جاده ها | اتاق خبر
کد خبر: 385327
تاریخ انتشار: 29 آذر 1395 - 10:03
فعالیت راهداران در جاده‌ها و گردنه‌های حادثه‌خیز را می توان به نوعی مکمل فعالیت پلیس به ویژه در ایام خاص عنوان کرد، راهدارانی که از آنها می توان به عنوان ناجیان گمنام جاده ها در همه فصل های سال نام برد.

با توسعه و افزایش زیر ساخت ها در سطح کشور و استان همدان و علاقه مندی شمار زیادی از مردم برای استفاده از ناوگان جاده ای، تلاش و فعالیت راهداران روز به روز افزایش می یابد چرا که امنیت و آرامش حاصل شده در راه‌ها توسط راهداران می‌تواند زمینه ای مناسب برای کاهش تصادفات باشد.
راهداری کاری دائم و مستمر است که در 12 ماه سال فعالیت های چشمگیری دارند و در استان همدان نیز که به گفته مسئولان100درصد حمل و نقل مسافر و بار از طریق ناوگان جاده ای انجام می شود این تلاش را می توان به وضوح مشاهده کرد.
و در این میان راهداری زمستانی از سخت ترین این فعالیت هاست و راهداران به عنوان گمنام ترین، پرکارترین و بی ادعا ترین نیروها هستند چراکه هیچگاه اسمی از آنها در جامعه برده نمی شود.
استان همدان با داشتن پنج هزار و 400 کیلومتر راه که 2.3 درصد راههای کشور را شامل می شود و داشتن زمستان های سخت و طولانی، کاری سخت و طلاقت فرسا را برای راهداران در این فصل از سال رقم می زند.
اما راهداران بدون هیچ چشمداشتی در تلاش هستند تا سفری ایمن همراه با کاهش تصادفات برای هموطنان خود در سراسر کشور رقم بزنند.
در استان همدان نیز اکنون 34 پایگاه راهداری زمستانی در نقاط برف گیر تجهیز شده که عمده این پایگاه ها ثابت هستند و 527 نیروی راهداری به همراه 284 دستگاه انواع ماشین آلات در محورهای ارتباطی همدان در انتظار کمک به مسافران در زمان های سخت هستند.
راهداران، این مردان گمنام بی ادعا که به هنگام بروز سیل، ریزش کوه و یا برف و یخبندان به مسافران و رانندگان در جاده ها ، کمک می کنند و آنها را از مرگ حتمی نجات می دهند سعی دارند همه تلاش خود را برای ایفای وظایف خود به کار گیرند .
این نارنجی پوشان پر تلاش که با یک باور اعتقادی و قلبی کار پاکسازی حریم راه ها ، پاکسازی جاده ها، تعمیر و نگهداری رویه های شنی و آسفالتی، حفظ حریم و خط کشی راه ها، نصب علائم هشدار دهنده و بازدارنده خطر، برف روبی و بازگشایی محورهای مسدود شده و همچنین تامین روشنایی و تهویه تونل ها و نقاط مه گیر و حادثه خیز و ... را به عهده دارند.
با وجود گستردگی کار راهداران بیشتر مردم نسبت به این حرفه آگاهی کاملی ندارند و لذا در هفته حمل و نقل و راهداری از (26 تا یکم دی) و روز راهدار (یکم دی ماه) بهترین فرصت است تا مردم را نسبت به وظایف آنان آگاه کنیم تا زمینه ای باشد برای قدردانی و تلاش از این قشر زحمتکش.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید