Performancing Metrics

اجرای طرح محله‌‎محور «مبارزه با موادمخدر» در 325 نقطه کشور | اتاق خبر
کد خبر: 385853
تاریخ انتشار: 6 دی 1395 - 00:45
دبیر ستاد طرح کرامت کشور اعلام کرد
دبیر ستاد طرح کرامت کشور از اجرای همزمان طرح «کرامت» و طرح محله‌محور «مبارزه با موادمخدر» در 325 نقطه کشور خبر داد.
اعتیاد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پازوکی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به طرح کرامت اظهار کرد: طرح کرامت با استفاده از ظرفیت سازمان بسیج مستضعفان در حوزه مبارزه با موادمخدر در دو شهرستان ملایر در همدان و فلاورجان در اصفهان به عنوان پایلوت به علت وجود زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها و تعامل بین‌بخشی و ارتباطات مناسب به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با ابلاغ استاندار در مقام ریاست از طرف وزیر کشور، فرماندهی استان در مقام جانشین طرح در 4 کمیته آغاز به‌ کار خواهد کرد، افزود: طرح کرامت در 4 کمیته فرهنگی، درمان و کاهش آسیب‌ها، مقابله و صیانت اجتماعی در استان و یک دبیرخانه در شهرستان و با 6 کارگروه در ستاد شهرستان کار خود را آغاز خواهد کرد.

پازوکی به وظایف مهم‌ترین کارگروه اشاره و بیان کرد: کارگروه برآورد و برنامه‌ریزی وظیفه اصلی این طرح را که ساماندهی و بومی‌سازی است، باید انجام دهد به این علت که اساس و پایه طرح را شکل خواهد داد.

وی با بیان اینکه در جلسه 9 آبان‌ماه در حوزه اجرای طرح کرامت در ملایر 24 مصوبه به تصویب رسیده است، افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری با 7 مصوبه، حوزه درمان با 2 مصوبه، مشارکت‌های مردمی با 2 مصوبه، اموال و دارایی با یک مصوبه و حوزه‌های زیرساختی با 12 مصوبه برای اجرای طرح کرامت در ملایر به تصویب رسیده و بیشترین مصوبات به علت اهمیت به حوزه فرهنگی و پیشگیری اختصاص دارد. باید تمامی حوزه‌ها در راستای هم جلو رفته و هم‌پوشانی داشته و مسئولان در شهرستان ملایر به لحاظ کیفی به دنبال اجرای طرح باشند.

وی با اشاره به اجرای همزمان طرح مبارزه با موادمخدر محله‌محور توسط ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان بسیج مستضعفان گفت: همزمان با طرح کرامت در 325 نقطه کشور طرح مبارزه با موادمخدر محله‌محور نیز انجام می‌شود.

پازوکی به پرداخت 150 میلیون تومان از اعتبارات اختصاص‌یافته به این طرح اشاره کرد و یادآور شد: مبلغ 20 میلیون تومان جداگانه برای دو استان با هدف فرهنگ‌سازی طرح کرامت به صدا و سیما پرداخت شده است.

وی با تأکید بر تعامل ستاد مبارزه با موادمخدر با سازمان بسیج مستضعفان در کنار کمیته‌ها و کارگروه‌های طرح کرامت گفت: تعامل بین ادارات و کمیته‌ها و استفاده از ظرفیت بسیج مستضعفان به عنوان یک ظرفیت مردمی برای برانگیختگی عمومی و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد بسیار اثرگذار بوده و امیدواریم به‌روزی برسیم که اولویت اول در آسیب‌های اجتماعی بحث اعتیاد نباشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید