Performancing Metrics

نصب هولوگرام غیرقابل تقلید بر روی محصولات فرآوری‌شده زیتون | اتاق خبر
کد خبر: 386372
تاریخ انتشار: 17 دی 1395 - 16:52
یک مقام مسئول عنوان کرد؛
دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران گفت: به منظور اطمینان‌بخشی به مصرف‌کنندگان و شناسایی محصولات دارای تایید، طرح الصاق هولوگرام بر روی محصولات تولیدی آغاز شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا هاتفی مینایی با اشاره به تماس‌های مکرر مصرف‌کنندگان با انجمن برای شناسایی روغن زیتون‌های مورد تائید، گفت: با توجه به عرضه روغن‌ زیتون، زیتون شور و پرورده غیراستاندارد در بازار و درخواست مصرف‌کنندگان برای معرفی محصولات مورد تائید انجمن، تصمیم گرفتیم تا با نصب هولوگرام‌های غیرقابل تقلید، محصولات دارای کیفیت را به مردم معرفی کنیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران، در خصوص ویژگی‌های این هولوگرام گفت: این برچسب، هفت رنگ و براق است. با توجه به اینکه در یک چاپخانه و با شماره رمز مخصوص به چاپ می‌رسد، امکان تقلید آن تقریبا بعید خواهد بود. بر این اساس، بر روی هر هولوگرام، کد شناسایی وجود دارد و شکل آن بیضی و تصویر دودست دوستی در میانه آن قرار دارد که عبارت "انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران" در بالا و پایین تصویر درج شده است.

هاتفی مینایی ادامه داد: یکی از وظایفی که از سوی وزارت صمت، سازمان تعزیرات، سازمان استاندارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا به انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران واگذار شده است، مبارزه با روغن‌های تقلبی است که در این راستا، توانستیم مانع توزیع این نوع روغن‌ها را در بازار شویم.

وی با اشاره به توزیع برخی روغن‌زیتون‌های ارزان خارجی در بازار که با عبارت «پومس» مشخص شده‌اند نیز، گفت: روغن پومس از تفاله زیتون و با استفاده از حلال‌های صنعتی به دست می‌آید. مصرف این نوع روغن در کشور ممنوع است؛ چرا که سرطان‌زاست و مصارف آن باید تنها در بخش صنعتی باشد؛  اما چون ارزان است، برخی از مصرف‌کنندگان از روی ناآگاهی آنها را استفاده می‌کنند و اگر روغن خام زیتون، لیتری ۴ دلار باشد این نوع روغن تفاله زیتون حدود یک دلار قیمت دارد که نشان از عدم سلامت آن، برای مصارف خوراکی است.

هاتفی مینایی، در خصوص شیوه تشخیص روغن زیتون‌های وارداتی سالم نیز گفت: هولوگرام انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون تنها بر روی تولیدات داخلی نصب می‌شود. بر این اساس، مصرف‌کنندگان اگر تمایل داشته باشند که از روغن‌های وارداتی استفاده کنند نیز، باید توجه داشته باشند روی برچسب نصب‌شده توسط وزارت بهداشت کدی ۱۶رقمی وجود دارد که برای تشخیص اصالت کالا باید کد مورد نظر را از طریق سامانه ttac.ir  پیگیری کنند.

وی در ادامه با توصیه به هموطنان برای استفاده از روغن زیتون ایرانی، افزود: روغن زیتون ایرانی جزو بهترین‌ها در جهان است؛  چرا که در تولید زیتون در ایران از سم و کود استفاده نمی‌شود و روغن زیتون ایرانی کاملا ارگانیک است و در دنیا نیز بازار خوبی برای محصولات ارگانیک وجود دارد.

این مقام مسئول از مردم خواست هنگام خرید به پروانه وزارت بهداشت که در زیر نشان «سیب سلامت» درج شده، علامت استاندارد، نشانی کارخانه تولیدکننده و هولوگرام انجمن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید