Performancing Metrics

بیش از ۵۰ درصد ثروت دنیا در دست ۸ ابرپولدار | اتاق خبر
کد خبر: 386857
تاریخ انتشار: 27 دی 1395 - 18:28
اوکسفام خبر داد
سازمان بشردوستانه اوکسفام با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد ثروت در دست ۸ نفر است، خواستار اقدام برای محدود کردن شکاف میان فقرا و ثروتمندان شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در آستانه گردهمایی هفته جاری ابرثروتمندان و سیاستگذاران برای نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، گزارش اوکسفام نشان می دهد شکاف ثروت بیش از همیشه گسترش یافته است و آن طور که آمار جدید مربوط به چین و هند نشان می دهند، دارایی فقیران جهان کمتر از برآورد قبلی شده است.

اوکسفام با قبیح شمردن این شکاف، اعلام کرد اگر آمار جدید پیش از این موجود بودند، نشان می دادند که ۹ نفر در سال ۲۰۱۶ به همان میزان ۳.۶ میلیارد نفری که فقیرترین مردم جهان را تشکیل می دهند، ثروت در اختیار دارند که بسیار کمتر از برآورد قبلی ۶۲ نفر است.

طبق جدیدترین محاسبات، در سال ۲۰۱۰ مجموع داراییهای ۴۳ ثروتمند جهان برابر با ثروت ۵۰ درصد فقیرترین مردم جهان بود.

نابرابری در سالهای اخیر مورد توجه سیاستگذاران قرار گرفته است. صندوق بین المللی پول و پاپ از جمله نهادها و افرادی بودند که نسبت به تاثیرات منفی این نابرابری هشدار داده اند در حالیکه خشم نخبگان به ظهور سیاستمداران عوام گرا منجر شده است.

نگرانی نسبت به این موضوع در گزارش ریسکهای جهانی مجمع جهانی اقتصاد که هفته گذشته منتشر شد، انعکاس یافت.

اوکسفام در گزارش خود خواستار مقابله با فرار مالیاتی و فاصله گرفتن از نظام سرمایه داری شد که به شکل نامتناسبی به نفع ثروتمندان بوده است.

در حالی که بسیاری از افراد عادی با درآمدهای ثابت دست و پنجه نرم می کنند، ثروت ابرثروتمندان از سال ۲۰۰۹ به طور متوسط هر سال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

بیل گیتس که ثروتمندترین مرد جهان است و همواره در داووس حضور داشته است، با وجود اقداماتش برای صرف ثروتش در امور خیرخواهانه، شاهد افزایش ۵۰ درصد یا ۲۵ میلیارد دلاری ثروتش به میزان از زمان اعلام تصمیمش برای ترک مایکروسافت در سال ۲۰۰۶ بوده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، با وجود خیرخواهی گیتس، اوکسفام بر این باور است که چنین خیرخواهی بزرگی به مشکل بنیادین شکاف میان ثروتمندان و فقرا نمی‌پردازد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید