Performancing Metrics

قیمت جهانی و تولید داخلی طلا افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 386886
تاریخ انتشار: 28 دی 1395 - 13:35
در حالی که قیمت جهانی طلا چند هفته ای است که شیب صعودی یافته است، آمارها از رشد میزان تولید داخلی این محصول خبر می‌دهند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس نمودارهای جهانی، از حدود سه و نیم ماه پیش قیمت جهانی طلا با شیبی نسبتا تند دچار افت شد که این افت تا یک ماه گذشته قیمت جهانی طلا را به حدود ۱۱۲۷ دلار در هر انس رساند که میزان این کاهش حدود۲۲۰ دلار بود.

اما این روند در اوایل سال نو میلادی شکل دیگری به خود گرفت و قیمت طلای جهانی بر اساس نمودار های بازار تا به امروز یک روند صعودی را تقریبا با همان شیب افتی که در زمان مشابه تا یک ماه پیش داشت را تجربه می‌کند و قیمت این محصول بر اساس آمار در هر اونس با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲۰۳.۶۰ دلار رسید، همچنین در بازار نیویورک نیز هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۲۰۳.۶۰ دلار ایستاد که نشان می‌دهد قیمت طلا نسبت به زمان اوج افت قیمت در شش ماه اخیر با ۷۶.۶ دلار رشد همراه بوده است.

 

 

افزایش ۳۵ درصدی تولید طلای موته در ۹ ماه سال جاری


این در حالی است که آمار تولید داخلی از واحدهای تولید طلا نیز نشان می‌دهد که ۹ ماهه امسال تولید طلا با رشد همراه بوده، به گونه ای که آمارها از افزایش ۳۵.۵ درصدی تولید شمش طلای خالص مجتمع طلای موته خبر می دهند.

در همین رابطه نیز علیرضا طالاری -مدیر این مجتمع- در تشریح عملکرد این مجتمع از ثبت رکوردهایی بی سابقه در آذر ماه خبر داد که از جمله آنها فراوری ماده معدنی به بیش از ۲۰ هزار تن، تولید شمش طلا به میزان ۴۵ هزار گرم و باطله برداری و استخراج ماده معدنی به بیش از ۴۲۰ هزار تن است.

بر اساس همین گزارشات در ۹ ماهه سال جاری علاوه بر افزایش ۳۵.۵ درصدی رشد تولید، همچنین تولید ۹ ماهه این مجتمع یک درصد از تولید یک سال گذشته بیشتر شده است. تولید شمش طلا در ۹ماه منتهی به پایان آذرماه امسال نسبت به هدف برنامه ۴۲.۵ درصد بیشتر شده و در حال حاضر تولید این مجتمع حدود ۸ درصد از کل برنامه سال ۱۳۹۵ فراتر رفته است.

 انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید