Performancing Metrics

سقف جایزه سپرده های قرض الحسنه دو برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 386900
تاریخ انتشار: 28 دی 1395 - 17:43
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تشویق مردم برای مشارکت در تجهیز و افزایش منابع قرض الحسنه بانک ها و موسسه های اعتباری، سقف جایزه این سپرده ها را از 500 میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، با این تصمیم، حداکثر میزان هر یک از جایزه های نقدی یا غیرنقدی اعطایی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز به هر فرد در هر دوره یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) است.

این بخشنامه به منظور ترویج سنت پسندیده قرض‌‌الحسنه و تشویق سپرده‌گذاران به مشارکت در تجهیز و افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و موسسه های اعتباری غیربانکی و به استناد تبصره (1) ماده (6) «دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی- ارزی» مصوب شورای پول و اعتبار در کمیسیون مقررات و نظارت موسسه های اعتباری بانک مرکزی صادر شده است.

این نهاد مالی از بانک ها و موسسه های اعتباری خواسته است با اعمال تغییرهای جدید و ابلاغ آن به همه شعبه ها، بر حسن اجرای آن نیز نظارت کنند.

طبق قوانین بانک ها ملزمند منابع حاصل از سپرده گذاری قرض الحسنه را فقط برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مانند وام ازدواج، وام مشاغل خانگی و وام خانواده های زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اختصاص دهند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید