Performancing Metrics

با وجود مخالفت ایران، از آمریکا برای مذاکرات آستانه دعوت می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 386954
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 18:08
لاوروف:
وزیر خارجه روسیه گفت: از دولت آمریکا برای حضور در مذاکرات آستانه پیرامون سوریه دعوت خواهیم کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: مکانیسم دعوت به مذاکرات آستانه مشارکت همگان از جمله ایالات متحده را ممکن می‌کند.

وی گفت: با وجود اعتراض ایران، از دولت آمریکا برای حضور در مذاکرات آستانه پیرامون سوریه دعوت خواهیم کرد. در آینده مشخص خواهد شد که چه کسی در دیدار آستانه شرکت خواهد داشت.

وی در کنفرانسی خبری با سباستین کورتس، همتای اتریشی‌اش گفت: تمامی گروه‌های مسلح سوریه که به آتش‌بس پیوسته‌اند، به مذاکرات آستانه دعوت هستند.

این تاکید لاوروف در پاسخ به سوال خبرنگار روسیا الیوم مطرح شد که پیرامون موضع مسکو نسبت به مشارکت جیش الاسلام در مذاکرات پرسیده بود. لاوروف در پاسخ به این سوال گفت: آن کسانی نماینده هیات مخالفان سوری هستند که توافق آتش بس را در ۲۹ دسامبر گذشته امضا کردند.

وی افزود: جیش الاسلام در آن توافق‌ها (آتش بس و مذاکرات) شرکت دارد و هرچه که موضع تعدادی از کشورها نسبت به این گروه باشد اما این گروه نامش در فهرست سازمان‌های تروریستی سازمان ملل درج نشده است. ما از این رویکرد حمایت می‌کنیم با توجه به اینکه جیش الاسلام و گروه‌های دیگر از مخالفان مسلح آمادگی خود را برای امضا کردن توافقی جهت آغاز مذاکرات با دولت سوریه اعلام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هرگروهی که مرتبط با داعش و النصره نباشد، می‌تواند به توافق ۲۹دسامبر بپیوندد و ما از تمامی گروه‌ها برای این امر دعوت می‌کنیم.

لاوروف تصریح کرد که نمایندگانی از دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ می‌توانند در مذاکرات آستانه در ۲۳ ژانویه شرکت کنند.

وی در پاسخ به اعتراض ایران نسبت به مشارکت آمریکا در مذاکرات آستانه گفت: من به صراحت می‌گویم ساختار دعوت‌نامه‌هایی که ما داده‌ایم به گونه‌ای است که اجازه تضمین حضور تمامی طرف‌هایی را می‌دهد که ما در اظهارات علنی خود از جمله نمایندگان ایالات متحده از آنها نام برده‌ایم.

وی تاکیدکرد که دعوت برای حضور در مذاکرات خطاب به نماینگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح که توافق آتش بس را امضا کرده‌اند، است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید