Performancing Metrics

رشد اقتصادی و روند نزولی نرخ تورم، ملموس ترین دستاوردهای برجام است | اتاق خبر
کد خبر: 386972
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 10:34
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد : مثبت شدن رشد اقتصادی کشورمان در سالجاری و روند نزولی نرخ تورم، از ملموس ترین دستاوردهای برجام است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، علی طیب نیا شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به اصفهان در پاسخ به سوال درباره ملموس ترین دستاوردهای اجرایی شدن سند برجام افزود: در یک سال گذشته 700 هزار فرصت شغلی بطور خالص در کشور ایجاد شد که این موفقیت، نتیجه گشایش های حاصل از برجام و اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه عمده محدودیت هایی که به لحاظ تحریم های هسته ای برای ما وضع شده بود، برداشته شده تصریح کرد: اکنون نفت را بدون واسطه و به هر میزان که مایلیم می توانیم بفروشیم و پول آن را با هر ارزی که بخواهیم دریافت کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه کشور در حوزه های مختلف اضافه کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران می تواند منابع حاصل از فروش نفت را در سیستم های بانکی جابجا و از آن استفاده نماید.

وزیر اقتصاد گفت: مشکلات صنعت بیمه نیز حل و فصل شده و از امکانات موجود در عرصه بین المللی می توانیم برخوردار شویم.

طیب نیا با اشاره به برداشته شدن محدودیت های ناظر بر سیستم بانکی بویژه در گشایش اعتبار، افزود: دیگر مجبور نیستیم برای معاملات خارجی از حواله استفاده کنیم بلکه می توانیم از ال سی مانند بقیه کشورهای دنیا استفاده کنیم که این به معنای کاهش قابل ملاحظه در هزینه های مبادلاتی تجارت خارجی است.

وی با بیان اینکه اکنون با بسیاری از بانک های دنیا کار می کنیم و بانک های ما با آنها رابطه کارگزاری برقرار کردند، تصریح کرد: درباره برخی از بانک های بزرگ با مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستیم که بیشتر آنها مربوط به مسائلی غیر از تحریم است و در حال مذاکره برای حل و فصل آنها هستیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در حوزه های مختلف مانند صنعت هواپیمایی و کشتیرانی نیز شاهد گشایش امور هستیم و نتیجه آن را بصورت خلاصه در شاخص های عمده اقتصادی می بینیم.

طیب نیا خاطرنشان کرد: اگر در مذاکره های هسته ای موفق بودیم و دشمنان مجبور شدند تحریم های ظالمانه را لغو کنند بدلیل این بود که ملت ما در برابر تحریم ها ایستاد و توانستیم آثار سوء این تحریم ها را در اقتصاد خنثی و در شرایط تحریم، رشد اقتصادی را مثبت و آرامش را در بازار برقرار کنیم.

وی ادامه داد: وقتی طرف های مذاکره دیدند با تحریم های اقتصادی نمی توانند خواسته های خود را بر ملت ما تحمیل کنند حقوق حقه ما را در بهره برداری از انرژی هسته ای به رسمیت شناختند و تحریم های ظالمانه را لغو کردند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر در شرایط جدید همان شیوه را ادامه دهیم و با مدیریت جهادی عمل کنیم، آینده روشنی در انتظار ملت ایران خواهد بود.

وی همچنین درباره سفر خود به اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری کرده اند و دولت برای اجرایی کردن برنامه های علمیاتی اقتصاد مقاومتی، ستادی را در استان های مختلف بمنظور پیگیری برنامه ها و طرح ها تشکیل داده است.

طیب نیا با بیان اینکه برای هرکدام از استان ها یکی از وزرا به عنوان وزیر معین تعیین شده اند، افزود: من به عنوان وزیر معین برای مسائل و برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان تعیین شده ام.

وی با اشاره به اینکه این؛ دومین سفر وی به اصفهان برای پیگیری طرح های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: همراه بانمایندگان بخش های مختلف مانند سازمان های مالیاتی و سیستم بانکی در حال پیگیری و بررسی طرح ها و پیشرفت آنها هستیم.

وی به تشکیل چند کارگروه در این زمینه در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این کارگروه ها مشکل های موجود از جمله مسائل مربوط به واحدهای تولیدی بررسی و با همفکری برای آنها راه حل ارائه می شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد که این سفر، تشریفاتی نیست بلکه سفر کاری است برای بررسی موضوع های مشخص مانند مشکل های بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی است.

طیب نیا با اشاره به جلسه بررسی طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان که با حضور وی برگزار شد نیز گفت: با توجه به اهمیت شهر اصفهان بویژه از نظر موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به تهران و جایگاه گردشگری آن، طرح توسعه فرودگاه از اولویت ویژه ای برخوردارست.

وی افزود: مسائل مربوط به توسعه فرودگاه در این جلسه بررسی شد و امید است در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وزیر اقتصادی و امور دارایی شامگاه چهارشنبه وارد اصفهان شد و فردا صبح در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید