Performancing Metrics

لیست واردکنندگان مجاز موبایل تغییر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 387200
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395 - 12:03
بعد از اعلام لیست ۲۳ شرکت مجاز ثبت سفارش و ارائه خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بخش‌هایی از این لیست را اصلاح کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چندی پیش براساس مصوبه‌ای، تصمیم بر این شد که دیگر ثبت سفارش هیچ کالای مصرفی بدون خدمات پس از فروش از طریق نمایندگی‌های رسمی صورت نگیرد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که به علت گشایش‌هایی که بعد از برجام صورت گرفت شرکت‌های ایرانی امکان اخذ نمایندگی از بسیاری شرکت‌های صاحب‌ نام خارجی را پیدا کرده‌اند که به همین دلیل الزاماتی به شکل خاص روی بازار خودرو و تلفن همراه لحاظ شد.

در این میان بعد از مناقشاتی که درباره بازار واردات و ارائه خدمات پس از فروش تلفن همراه اپل به وجود آمد و عملا امکان اخذ نمایندگی از کشور آمریکا وجود نداشت و شرکت اپل نیز تمایلی به اعطای نمایندگی محصولات خود به ایران نشان نداد. در حالی که تقاضای خرید این محصولات در بازار تلفن همراه ایران وجود داشت سازمان توسعه تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای حل این موضوع طرحی را به اجرا در آوردند.

براساس این طرح شرکت‌هایی که تا پیش از به امضاء رسیدن برجام به خاطر عدم دسترسی به شرکت‌های اصلی می‌توانستند به راحتی مجوز واردات محصولات را در صورت داشتن ارتباط با یک نمایندگی فرعی محصولات خارجی در شرکت ثالث دریافت کنند حالا بعد از یک اولتیماتوم ملزم شدند فقط در صورتی که بتوانند اقدام به اخذ نمایندگی رسمی از شرکت مادر کنند، مجوز واردات‌شان همچنان برجا خواهد بود.

اما در استثنایی سازمان‌های مربوطه بعد از بررسی‌های لازم شرایط شرکت‌ها، اسامی ۲۳ شرکتی که دارای مجوز واردات و گارانتی گوشی‌های تلفن همراه فاقد نمایندگی در ایران هستند را اعلام کرد.  

ولی در این لیست در کنار اسامی برندهای خارجی فاقد نمایندگی برند HTC به اشتباه درج شده بود که از قبل دارای نمایندگی رسمی در ایران بود و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در توضیح خود، این اشتباه را تایید و آن را از جانب لیستی که از سوی سازمان توسعه تجارت به آن داده شده بود، توصیف و لازم‌الاصلاح اعلام کرد که به شرح زیر است:

   نشان تجاری

نام شرکت 

 ماناتل پارس

APPLE

 مدیا پردازش

APPLE

 ایرانیان قائم همراه

APPLE

 اکسیر تجارت صبا

APPLE

 داتیس امرتات

APPLE

 الماس سیستم

APPLE

 سیب طلایی هوشمند

APPLE

 گروه آروند

APPLE

 دلتا همراه پرداز شرق

APPLE

 انفورماتیک گستر

APPLE

 دی تل

APPLE

 ارکان ارتباطات نوین

Lenovo-motorola

 ارکان ارتباطات

APPLE

 پرشین سلوکام قشم   

APPLE- Blackbery

 بین المللی تجارت یاس جهان

APPLE

 توسعه ارتباطات هما

APPLE

 تک تیم فن

APPLE

 فوژان ارتباط قشم

APPLE

 ویستا پخش رایانه

APPLE

 پیشرو الکترونیک فراسو

APPLE

 سریر سرویس

APPLE

 تحلیلگران هوشمند امید (اپل تکنولوژی)  

APPLE

 آسمان رایانه سخت افزار

APPLE

 

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید