Performancing Metrics

منع ورود ایرانیان به آمریکا بر تجارت خارجی ایران بی اثر است | اتاق خبر
کد خبر: 387617
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395 - 19:05
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تاثیر منع ورود شهروندان برخی کشورها از جمله ایرانیان به خاک آمریکا بر تجارت خارجی، گفت: این محدودیت، مربوط به عبور و مرور می شود و در مبادلات تجاری ایران کمترین تاثیر را دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محمدرضا فیاض» امروز (دوشنبه) در حاشیه یک نشست خبری در محل این وزارتخانه، در پاسخ به پرسشی در این زمینه افزود: سیاست تازه آمریکا درباره منع ورود شهروندان ایرانی به این کشور نشانه دشمنی آن کشور با مردم است، درحالی که در گذشته شعار می دادند با مردم ایران مشکلی ندارند.

فیاض تاکید کرد «دنیا به آمریکا ختم نمی شود که این موضوع، مشکلی را به دنبال داشته باشد».

به گفته معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست جدید آمریکا در مبادلات تجاری ایران کمترین تاثیر را دارد و ضرر و زیان اینگونه سیاست ها به این کشور نیز باز می گردد.

وی توضیح داد: اکنون آسیا جایگاه نخست را در تجارت خارجی جمهوری اسلامی دارد و پس از آن آفریقا و اروپا قرار می گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: پس از توافق برجام، دروازه های اروپا نیز گشوده شد و اکنون همکاری خوبی با این قاره وجود دارد.

فیاض افزود: هنوز اتفاقی رخ نداده است. باید صبر کرد تا روشن شود دولت آمریکا در این زمینه چه تصمیمی می گیرد و به مقتضای آن جمهوری اسلامی واکنش نشان می دهد. حتی در صورت اتخاذ تصمیم در شرایط کنونی، نباید آن را آشکار کرد.
وی افزود: آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره محدودیت ها و تحریم هایی را برای ایران وضع کرده است؛ بنابراین این مساله، همانند پیشینه آن نوظهور نیست و جمهوری اسلامی در چارچوب آرمان های اصیل نشات گرفته از اسلام به پیش می رود.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری تازه آمریکا، در نخستین روزهای فعالیت خود با صدور فرمانی، به مدت سه ماه ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران را به آمریکا ممنوع کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید