Performancing Metrics

پاکت‌های مزایده هپکو هفته آینده باز می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 388166
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395 - 21:03
وزیر صنعت اعلام کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان خصوصی‌سازی درصدد است که مدیریت هپکو را به اشخاصی که توانایی لازم در این زمینه دارند واگذار کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان خصوصی‌سازی درصدد است که مدیریت هپکو را به اشخاصی که توانایی لازم در این زمینه دارند واگذار کند. اینکار از طریق مزایده انجام شده و هفته آینده پاکت‌های مزایده هپکو باز می‌شوند و گروهی که بتواند به خوبی این شرکت را اداره کند آن را تملک خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده پس از ورود به شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه پس از استقبال رسمی طرح توسعه شرکت یدکی موتور ایران تولید کننده انواع سوپاپ خودرو را افتتاح کرد.

وزیر صنایع در ادامه طرح توسعه شرکت پارس آمپول را افتتاح خواهد کرد. این واحد تولیدی قادر است انواع پوکه‌های آمپول، کارتریج دندان، پی پت قطره چکان را تولید کند. این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخل در امر صادرات نیز حضوری فعال دارد.

محمدرضا نعمت زاه در نشست خبری با اهالی رسانه در ساوه اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که با موفقیت انجام شده و هنوز در حال انجام است، طرح رونق تولید است.

وی افزود: گرچه این طرح برای ۷۵۰۰ واحد در نظر گرفته شده بود، اما تا امروز به‌انضمام بخش کشاورزی حدود ۲۱۵۰۰ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده و پرداخت تسهلات هنوز ادامه دارد.

وزیر صنعت گفت: تا روز گذشته براساس گزارشات رسیده ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شده در حالی که پیش بینی ما ۱۶ هزار واحد بود که براساس آمار یاد شده به عدد پیش بینی شده نزدیک شده ایم.

نعمت زاده افزود: با مذاکره ای که با بانک مرکزی انجام شده این سقف برداشته شده و با توجه به پرونده هایی که در دست بررسی است میزان پرداخت باید به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد. بانکها هنوز در حال بررسی و تصویب و پرداخت هستند.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۴۸ واحد پرداخت شده است.  

وی ضمن تشکر از نظام بانکی کشور، گفت: در هر حال مشغول تدوین طرحی برای صنوف تولیدی که متقاضی چنین خدماتی‌اند، هستیم. واحدهای بزرگ نیز تلاش می کنند با مذاکره با بانک‌های طرف قراردادشان دریافت تسهیلات داشته باشند.

نعمت زاده گفت: خوشبختانه آنچه در یکسال بعد از برجام شکل گرفته خرید به صورت مدت دار از خارج در قالب یوزانس است. اخیرا معاون اول رییس جمهور ابلاغ کرده است که تمامی بانکها تا ۱۲ ماه یوزانس را عمل کنند.

وی افزود: در موارد خاص واحدها می توانند با تایید ما برای طرح های نوسازی، بازسازی و توسعه یوزانس سه ساله استفاده کنند که این مهم به حل مشکل نقدینگی آنها کمک می کند.

وزیر صنعت در خصوص مشکلات شرکت هپکو گفت: مدیریت این شرکت قابلیت اداره این واحد را ندارد.

وی افزود: پیشنهاد ما این بود که هپکو را به دولت بازگردانیم ولی سازمان خصوصی سازی مدیریت دولت را مغایر با سیاستهای این سازمان دانست. در هر صورت مدیریت هپکو جوابگوی مشکلات این شرکت نیست.

نعمت زاده با بیان اینکه بزودی ترکیب جدید مدیریتی برای هپکو مشخص خواهد شد افزود: سازمان خصوصی سازی بزودی مدیریت هپکو را تعیین تکلیف می کند.

وی با اشاره به ناراحتی کارگران از شرایط موجود این شرکت گفت: با ورود جدی استاندار مشکلات به صورت موقت برطرف شد.

نعمت زاده همچنین با اشاره به مشکلات دیگر واحدهای صنعتی استان، با بیان اینکه نزدیک به ۹۵ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می کنند و ظبیعی است که برخی از این واحدها با مشکلاتی مواجه شوند افزود: یکی از این واحدها اسپیدار ساوه است که به دنبال آتش سوزی چند سال پیش اموال و ماشین آلاتش از بین رفته بود.

وی افزود: این شرکت با بیمه به مشکلاتی برخورده بود که در خصوص این شرکت ورود کردیم و با جلسه ای که با استاندار داشتیم بسیاری از مشکلات حل شد اما برگشتن این واحد به جایگاه قبلی نیازمند زمان است.

نعمت‌زاده درباره شرکت مقره سازی ایران نیز گفت: دو بار از این شرکت بازدید کردم. با توجه به اینکه تکنولوژی روند پیشرفت را طی می کند این شرکت نیازمند به‌روزرسانی و ورود جدی در حوزه صادرات است. بیشتر مشکلات این شرکت در حوزه تغییر مالکیت و خصوصی سازی است.

وی با تاکید براینکه خبرنگاران باید با شناخت کامل مسائل را مطرح کنند افزود: امروز معاونان وزارت صنعت به شهرستان های استان سفر می کنند و مطالبات حوزه صنعت را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید