Performancing Metrics

تخصیص 30درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم به صنایع کوچک | اتاق خبر
کد خبر: 388287
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395 - 19:19
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور 30 درصد درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافت که به شکل عمده در شهرک های صنعتی استقرار دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حمید گرمابی امروز (شنبه) در کنفرانس «هلدینگ» که از سوی خانه صنعت و معدن جوانان در مرکز همایش های صدا و سیما برپا شد، افزود: بررسی ها نشان می دهد بخش صنعت، معدن و تجارت بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی (جی.دی.پی) دارد، بنابراین مجلس مقرر کرد 40 درصد تسهیلات بانکی در چارچوب برنامه ششم توسعه به این بخش اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: 10 درصد تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی نیز برای بنگاه های کوچک و متوسط پیش بینی شده است.
به گفته وی، دستیابی به سهم 25 درصد نفت در بودجه، با رشد صادرات غیرنفتی و مالیات تحقق می یابد.

گرمابی گفت: به باور مجلس باید چتر مالیاتی در بخش های مختلف گسترده شود تا امکان افزایش سهم مالیات در بودجه کشور فراهم آید.

وی برای رونق صادرات و تنوع بخشی به آن تثبیت بازارهای صادراتی کنونی همراه با بازاریابی جدید را مهم دانست و گفت: بازار گسترده روسیه با توجه به تحولات منطقه از اهمیت بسزایی بویژه در بخش صنایع غذایی برخوردار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر رویکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران برای رونق بخشیدن به صادرات غیر نفتی تاکید کرد.

به گفته وی، با توجه به رشد اقتصادی هشت درصدی در چارچوب برنامه ششم توسعه باید به بخش صنعت به عنوان موتور توسعه دقیق تر نگریست.

وی افزایش تولید دانش بنیان، رشد کیفیت و استاندارد سازی تولیدات، تقویت بنگاه های کوچک و متوسط در زمینه تحقیق و توسعه و رفع خلاء های پژوهشی را لازمه حضور در بازارهای بین المللی دانست.

دولت در قالب بودجه امسال 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بنگاه های کوچک ومتوسط اختصاص داد که به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکنون 21 هزار و 500 واحد تولیدی از محل طرح رونق تولید با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی زیر پوشش قرار گرفته اند.

برابر آمارهای اعلام شده، تاکنون بیش از 150 هزار میلیارد ریال از این تسهیلات جذب شده است و انتظار می رود تا پایان امسال کل تسهیلات پیش بینی شده در اختیار واحدهای ذیربط قرار گیرد

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید