Performancing Metrics

تشکیل کارگروه توسعه معدن | اتاق خبر
کد خبر: 38882
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1391 - 12:37

مهدی غضنفری در آخرین نشست شورای عالی معادن در سال 91 ابراز امیدواری کرد تا جلسات این شورا در سال آینده همچنان تداوم داشته و با حمایت کارگروه توسعه معدن مشکلات و مسائل معدن به سرعت حل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه باید سال 92،سال اوج اعتلای معدن باشد، گفت: کارکرد شورای عالی معادن و آغاز فعالیت کارگروه توسعه معدن به عنوان نهادی پیشتیبان، نقش مهمی در رسیدن حوزه معدن و صنایع معدنی به اهداف سال آینده این حوزه را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، مهدی غضنفری در آخرین نشست شورای عالی معادن در سال 91 ابراز امیدواری کرد تا جلسات این شورا در سال آینده همچنان تداوم داشته و با حمایت کارگروه توسعه معدن مشکلات و مسائل معدن به سرعت حل شود.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز و آثار ناشی از آن بر روی اقتصاد کشور گفت: از نظر اقتصاد دانان وقتی قدرت اقتصاد تحلیل پیدا می کند ، مزیت های اقتصادی چند برابر می شود و در چنین شرایطی باید از مزیت های صادراتی استفاده کرد ، باید جهت گیری های صادراتی را در خصوص اکتشاف ، استخراج و فرآوری ارز بیشتری را وارد کشور کنیم.

از دیدگاه غضنفری حوزه معدن سهم بزرگی در کارهای وزیر و وزارت صنعت، معدن داشته و حوزه ای نیست که بتوان از آن چشم پوشید.

وی با قدردانی از همراهی اعضای شورای عالی معادن با وزارت صنعت، معدن و تجارت درسال 91 و برگزاری جلسات مستمر با وزیر گفت: اعضای شورا متشکل از مسئولان دولتی و بخش خصوصی، نگاه کاملا تخصصی و علمی داشته و سهم بسیار بزرگی در تحقق اهداف بخش معدن در وزارتخانه ادغامی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال کارهای بسیاری به واسطه شورای عالی معادن انجام شد، باید هم از مجلس شورای اسلامی به خاطر اصلاح قانون معادن قدردانی کرد و از معاونت معدنی نیز به دلیل اینکه آیین نامه این قانون را تدوین کرده ، تشکر می کنم.

وی با بیان این مطلب که اشتیاق بسیاری برای حل مشکلات معدن در شورای عالی معادن از ابتدای تشکیل جلسات در وزارتخانه جدید را شاهد بودم، ابراز امیدواری کرد تا سال آینده بیش از گذشته به حوزه معدن به عنوان یکی از ارکان اصلی وزارتخانه جدید توجه شود.

وی همچنین با بیان اینکه وی خواهان توجه خاص دولت به بخش معدن شده بود، گفت: نظر  احمدی نژاد نیز این است که باید از فرصت های بخش معدن استفاده کرده و مانع عاطل و باطل شدن آن شد.

تشکیل کارگروه توسعه معدن به ریاست رئیس جمهور

غضنفری افزود: به همین دلیل دکتر احمدی نژاد با استقبال از دیدگاه وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای نگاه خاص تر به حوزه معدن گفت: رئیس جمهوری پیشنهاد ایجاد کارگروه توسعه معدن را در یکی ازجلسات هیئت دولت مطرح کرد ، کارگروه تشکیل شد و مصوبه آن نیز صادر شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی چنین کارگروهی به ریاست احمدی نژاد، نشان از اهمیت بالای حوزه معدن و صنایع معدنی نزد دولت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل سه جلسه کارگروه توسعه معدن تا زمان حاضر خبرداد و گفت: در جلسه نخست موضوع درآمد زایی برای حوزه معدن مورد توجه بود، اما در جلسات بعدی بتدریج نگاه ها تخصصی تر شد که باید به معدن در حوزه های اکتشاف، تربیت، آموزش واگذاری کمک کنیم و هرچه جلوتر می رویم ، نگاه ها تخصصی می شود.

غضنفری این توضیح را نیز داد که کار گروه توسعه معدن به سمت نگاه های تخصصی به حوزه معدن است و پشتیبانی خوبی برای شورای عالی معادن محسوب می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تصریح براینکه خوشحالم که آغاز سال 92 کارگروه پشتیبان برای شورا داریم، گفت: چون کارگروه توسعه معدن اصل صدو بیست و هفتی و صدو بیست و هشتی است ، قدرت بالایی دارد و مصوبه آن مصوبه دولت محسوب می شود ، به استان ها اختیارات خوبی داده می شود که اگر بخواهند می توانند پهنه ای اکتشافی یا انحرافی را در چارچوب قانون واگذار کنند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید