Performancing Metrics

مذاکرات مثمرثمر پژوسیتروئن با مرکل برای خرید اوپل | اتاق خبر
کد خبر: 388910
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 14:36
پژوسیتروئن اعلام کرد مدیرعامل این شرکت مذاکرات مثمر ثمری با صدراعظم آلمان درباره تصمیم برای خرید اوپل از جنرال موتورز داشته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این خودروساز فرانسوی در بیانیه ای اعلام کرد کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن استدلالی را برای ایجاد یک غول خودروسازی اروپایی با ادغام اوپل با برندهای پژو، سیتروئن و دی اس این گروه خودروسازی ارایه کرده است.

اعلام غیرمنتظره تصمیم پژوسیتروئن برای خرید اوپل، نگرانیهایی را در آلمان نسبت به دورنمای کاهش مشاغل غیرفرانسوی این برند ایجاد کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان وعده داده است هر آنچه در توان دارد برای حفظ مشاغل و کارخانه های اوپل در این کشور بکار خواهد بست.

سخنگوی مرکل پس از دیدار مدیرعامل پژوسیتروئن با صدراعظم آلمان اظهار کرد: تاوارس موافقت کرد ضمانتهای مشاغل، سرمایه گذاری و کارخانه را حفظ کند و اوپل را به عنوان یک شرکت مستقل نگه دارد.

کارکنان اوپل از سوی مدیریت کنونی یک ضمانت شغلی دریافت کرده اند که تا پایان سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد. همچنین این برند متعهد شده است تا سال ۲۰۲۰ به سرمایه گذاری در کارخانه های آلمانی ادامه دهد.

این گروه خودروسازی در بیانیه مشترکی با اتحادیه آی جی متال و شورای کار اوپل اعلام کرد پژوسیتروئن توافقهای کنونی در کشورهای اروپایی را رعایت می کند و به گفت و گو با همه طرفین ادامه می دهد.

اوپل ۱۰ کارخانه در شش کشور اروپایی دارد و ۳۵۶۰۰ کارمند تا پایان سال ۲۰۱۵ داشت که ۱۸۲۵۰ نفر آنها در آلمان بودند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت که در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد، نامی آشنا در جاده های آلمان و اروپا به شمار می رود. اما در سالهای اخیر این شرکت ضررهای مکرری ثبت کرده و به ۱۵ میلیارد دلار (۱۴ میلیارد یورو) از سال ۲۰۰۰ به جنرال موتورز ضرر زده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید