Performancing Metrics

دیدار جداگانه دی‌میستورا با طرف‌های شرکت کننده در نشست ژنو | اتاق خبر
کد خبر: 389019
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1395 - 17:50
در روز دوم مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه، نمایندگان طرف‌های شرکت کننده به شکل جداگانه با نماینده سازمان ملل دیدار کردند. دی‌میستورا پیشتر نبود اعتماد میان طرفین را مهم ترین مشکل بر سر راه این نشست اعلام کرده بود

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (جمعه) و در دومین روز مذاکرات ژنو، استفان دی‌میستورا جداگانه با هر یک از طرفین حاظر در نشست دیدار کرد.

بشار الجعفری رئیس هیات نمایندگی سوریه در این مذاکرات پس از دیدار با دی‌میستورا گفت پیشنهادات و درخواست‌هایی را از او دریافت کرده که به زودی پاسخ آنرا به نماینده سازمان ملل خواهد داد.

سازمان ملل تلاش دارد پیش از انجام مذاکرات رودر رو میان طرفین، زمینه مناسبی برای مذاکرات فراهم آورد تا ماننده دوره‌های پیشین نشست ژنو بی‌نتیجه نماند.

روز پنچ شنبه در افتتاحیه نشست ژنو نمایندگان دولت سوریه و مخالفان این کشور رو در روی هم نشستند اما هیچ گفت‌وگویی میان آنها ردوبدل نشد. نماینده سازمان ملل که برگزاری نشست را بر عهده دارد در این نشست از هر دو طرف خواست برای موفقیت این دوره از مذاکرات و پایان دادن به بحران شش ساله سوریه تلاش کنند.

دی‌میستورا در عین حال گفت: از همه انتظار دارم که بدانند نشست جاری به ایجاد یک معجزه منتهی نخواهد شد و پایان دادن به این جنگ خونین بسیار دشوار است.

وی گفت: هر دو طرف مسئول پایان دادن به بحرانی هستید که بیش از 300 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون ها تن را آواره کرده است. ملت سوریه انتظار دارند این جنگ دیگر پایان یابد.

نماینده سازمان ملل در مذاکرات سوریه ادامه داد: نشست ما در ژنو و مذاکرات کنونی بر قطعنامه 2254 شورای امنیت متمرکز خواهد بود که خواهان تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات شفاف زیر نظر سازمان ملل است.

در این دوره از مذاکرات ژنو علاوه بر هیئت های مخالفان و دولت سوریه، نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه نیز حضور دارند و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های ژنو زیر نظر سازمان ملل است که برای حل بحران سوریه برگزار می شود.

دی‌میستورا پیشتر به خبرنگاران گفته بود: نشست های امروز با هیئت های شرکت کننده برای توضیح دادن مسائل موجود و دستور العمل مذاکرات صلح است تا نقشه راه مناسبی با توافق طرفین برای به سرانجام رساندن مذاکرات ترسیم کنیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید