Performancing Metrics

حقوق مدیران فولکس واگن محدود می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 389082
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1395 - 14:37
در پی بحران دیزل گیت؛
غول خودروسازی آلمانی فولکس واگن درراستای محدود کردن حقوق مدیران ارشد پس از رسوایی آلایندگی دیزلی، بسته پرداختی به مدیرعامل خود را به ۱۰ میلیون یورو محدود می کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پاداش سالانه سایر اعضای هیات مدیره فولکس واگن هم به ۵.۵ میلیون یورو محدود می شود.

این گروه خودروسازی پس از نشست هیات نظارتی در مقر ولفسبورگ، در بیانیه ای اعلام کرد در سیستم جدید پرداخت، میزان حداکثر پاداش ۴۰ درصد در مقایسه با سیستم قبلی کاهش پیدا می کند.

فولکس واگن در بیانیه خود اعلام کرد سیستم جدید پرداخت شامل یک حقوق ثابت بالاتر خواهد بود اما بخش متغیر آن به عملکرد مالی گروه بستگی خواهد داشت.

این خودروساز تاکید کرده است حداکثر پاداش تنها در صورتی پرداخت می شود که این گروه عملکرد فوق العاده خوبی داشته باشد.

سیستم حقوق و پاداش سخاوتمندانه فولکس واگن پس از اینکه این گروه در سپتامبر سال ۲۰۱۵ اقرار کرد در تستهای آلایندگی دیزلی تقلب کرده و ۱۱ میلیون خودروی دیزلی مجهز به نرم افزار غیرقانونی برای پنهان کردن آلایندگی آنها فروخته است، زیر ذره بین رفت.

پیامدهای این رسوایی تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد دلار (۲۰ میلیارد یورو) پرداخت جریمه و خسارت به رانندگان، واسطه های فروش و مقامات در آمریکا برای فولکس واگن هزینه داشته است.

این شرکت همچنان با شکایات حقوقی در سراسر جهان روبروست و به گفته کارشناسان، هزینه نهایی این رسوایی ممکن است بسیار بالاتر رود.

بسته حقوق و پاداش مدیران فولکس واگن در آستانه انتخابات عمومی آلمان در سپتامبر، ممکن است به یک موضوع داغ سیاسی تبدیل شود.

ایالت ساکسونی سفلی که فولکس واگن در آن مستقر بوده، یک سهامدار بزرگ در این شرکت است و دو کرسی در هیات نظارتی آن در اختیار دارد.

این ایالت تحت هدایت سوسیال دموکراتهاست که کاهش حقوق مدیران را یکی از شعارهای انتخاباتی خود کرده اند.

فولکس واگن مدتها وعده داده بود یک سیستم پرداخت جدید را ایجاد کند. مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن که بر سر رسوایی آلایندگی دیزلی این شرکت را ترک کرد، همواره به دلیل دریافتی بالای خود تحت انتقاد قرار می گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی ۱۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد که رکورد بالایی برای یک مدیرعامل در میان شرکتهای حاضر در شاخص داکس محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید