Performancing Metrics

برای بحث مالیاتی به استانداردهای ملی استناد می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 389094
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1395 - 13:55
رئیس سازمان بورس می‌گوید
رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه شرکت‌ها باید صورت‌های مالی خود را با استفاده از IFRS تنظیم کنند گفت: اگر بحث مالیاتی پیش بیاید، ما مبنای خود را استانداردهای ملی می‌گذاریم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاهپور محمدی در همایش استانداردهای گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی که امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: اجرای IFRS کار ساده‌ای نیست همه کشورهای دنیا، IFRS را نپذیرفتند یا به هر دلیل آن را اجرا نکردند. موسسه حسابداری بیلوت اعلام کرده تنها ۲۳ کشور این استاندارد را اجرایی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ذینفع اجرای IFRS بازارهای سرمایه دنیا است. البته اجرای این استاندارد به دولت‌ها هم کمک می‌کند. با کمک خوبی که سازمان حسابرسی انجام داد، سازمان بورس در سال ۱۳۹۲۲ این استاندارد را برای اجرا به صورت اختیاری به شرکت‌ها اعلام کرد و اخیرا با ابلاغیه سازمان بورس و مصوبه سازمان حسابرسی ۲۷ شرکت، ۲۳ بیمه و ۲۷ بانک ملزم شده‌اند تا صورت‌های مالی خود را با استفاده از IFRS تنظیم کنند.

رئیس سازمان بورس افزود: کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف می‌توانند به نحوی در بنیاد IFRS مشارکت داشته باشند. ارزش منصفانه مهم‌ترین ویژگی رعایت استانداردهای بین‌المللی IFRS حداقل برای سهامداران است و وظیفه سازمان بورس نیز حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران است.

محمدی تاکید کرد: مهم‌ترین چیزی که در بازار سرمایه وجودش بسیار مهم است، بحث منصفانه بودن است. علاوه بر این باید در قیمت‌گذاری‌ها هم انصاف رعایت شود.

وی با بیان اینکه IFRS تنها بخشی از کار است، ادامه داد: کارها ساده نیستند، اگر بودند توسط مدیران قبلی انجام می‌شدند و کارها دیگر به ما نمی‌رسید. باید بگویم مسائل اقتصادی چندوجهی و در هم تنیده هستند.

رئیس سازمان بورس درباره نحوه اعمال IFRS گفت: چه بانک‌ها و چه بیمه‌ها اگر بتوانند نظر سازمان حسابرسی را جلب کنند، ما حرفی نداریم که برخی بندهای IFRS مثلا یک سال یا دو سال بعد انجام شوند اما تردیدی در این نیست که صورت های مالی این شرکت‌ها باید به روش IFRS تنظیم شود. البته اگر جاهایی بحث مالیاتی پیش آید، ما مبنای خود را روی استانداردهای ملی می‌گذاریم.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید