Performancing Metrics

۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر در سطح کشور هزینه شده است | اتاق خبر
کد خبر: 389159
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395 - 20:20
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تاکنون مجموع هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی، در طرح مسکن مهر در سطح کشور نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد بوده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در آئین بهره برداری متمرکز یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکن مهر استان گلستان در گرگان با بیان اینکه پروژه مسکن مهردر بیش از ۱۱۶۰ شهر در کشور اجرا می شود، اظهار کرد: موضوع تامین مسکن در صدر برنامه های تمامی دولت ها در جمهوری اسلامی بودکه با رویکردهای مختلف دنبال شده است.

وی تصریح کرد: حدود  ۲۷۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در سطح کشور داریم که امیدواریم با تاکیدی که رئیس جمهور داشتند و همه دستگاه های ذیربط را موظف به همکاری در این خصوص کردند، تا پایان دولت تدبیر و امید این پروژه ها نیز به اتمام برسد.

مهرآبادی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این واحد های نیمه تمام مشکلات عدیده ای دارند، ادامه داد: برخی از واحدها در دادگاه ها پروندشان مطرح است که در این رابطه ریاست محترم قوه قضاییه به معاون اول خود دستور دادند تا به استانها اعلام کنند، پرونده های مربوط به این واحدها در خارج نوبت رسیدگی شوند.

وی با بیان اینکه برخی از این واحدها نیز فاقد مشتری هستند، افزود: مابقی واحدهایی که این مشکلات را ندارند، حتما باید تا پایان دولت یازدهم به متقاضیان واگذار شوند.


مهرآبادی با اشاره به اینکه ۱۸ دستگاه در اجرای این پروژه دخیل هستند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه ها و وزارت خانه ها در حد انتظار با ما همکاری نداشتند، به همین خاطر در تحویل واحدهای به اتمام رسیده موفق نیستیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۱۲ هزار واحد مسکن مهر را در کل کشور افتتاح کردیم، اظهار کرد: از این تعداد نزدیک به یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است. مابقی را دستگاه های ذیربط باید کمک کنند و خود را ملزم بدانند که در تحویل این پروژه های ساخته شده به مردم سرعت بخشند.

وی مجموع هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی، در طرح مسکن مهر را نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد اعلام کرد و گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانک مسکن، ۵۰ هزار میلیارد تومان از آورده های نقدی مردم  و مابقی از طریق بانک های عامل دیگر تامین شده است.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: در این دولت توانستیم بیش از ۸۴۰ هزار واحد مسکن مهر معادل ۵۵ درصد کل واحدهایی که از ابتدای طرح مسکن مهر تحویل داده شده را در اختیاز متقاضیان قرار دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه اگر واحد مسکن مهر دارای کلانتری، مدرسه، مسجد و غیره نباشند چه انتظاری داریم که مردم این واحدها را تحویل بگیرند، اظهار کرد: این وزارت خانه علی رغم وظیفه ذاتی خود، در حال ساخت بیش از ۵۰۰ مدرسه، ۴۵۰ مسجد و تعدادی کلانتری در واحدهای مسکن مهر در سطح کشور است.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید