Performancing Metrics

نمایندگی خودروساز چینی هم افتخار است!؟ | اتاق خبر
کد خبر: 389249
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395 - 07:52
حد تنزل صنعت خودروی ایران کجاست
بخشی از صنعت خودروی ایران در حدی تنزل یافته که یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سنگین آن به انتخاب شدن به عنوان نماینده فروش برتر یک خودروساز چینی، افتخار می‌کند!
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روند چینی‌زاسیون صنعت خودروی ایران در زمان تحریم‌ها آغاز شد و خودروسازان چینی با استفاده از محدودیت‌های خارجی ایران و هم‌چنین کم کاری خودروسازان بزرگ داخلی برای تنوع و عرضه محصولات جدید، جای پای خود را در صنعت خودروی ایران محکم کردند.

با این حال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن برجام نقطه شروعی برای پایان روند چینی‌زاسیون صنعت خودروی ایران بود و با قراردادهای اخیر منعقد شده بین ایران و خودروسازان مطرح اروپایی به‌ویژه پژو، رنو، سیتروئن و بنز این امید می‌رود که بازار خودروی ایران میزبان خودروهای با کیفیت اروپایی و نه بی‌کیفیت چینی شود.

در این شرایط اما برخی خودروسازان داخلی همچنان در حال و هوای تحریم‌ها سیر می‌کنند و حاضر نیستند از سود سرشار ناشی از همکاری با خودروسازان چینی دست بردارند.

نکته جالب این همکاری اما در جایی است که یک خودروساز ایرانی به انتخاب شدن به عنوان " برترین فروشنده یک شرکت چینی در جهان" افتخار می‌کند و تبلیغات وسیعی در این زمینه در رسانه‌ها انجام داده است.

این اقدام در حالی است که خودروهای تولیدی این شرکت چینی به جز چند کشور محدود حضور دیگری در جریان اصلی صنعت خودروی جهان به‌ویژه در اروپا ندارد و خودروهای تولیدی این شرکت فاقد استانداردهای لازم برای عرضه در اتحادیه اروپا هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید