Performancing Metrics

صدور گواهی‌نامه مشترک ایمنی در برابر حریق | اتاق خبر
کد خبر: 390664
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 - 18:40
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبرداد:
مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از صدور گواهی‌نامه مشترک ایمنی ساختمان‌ها در برابر حریق میان این مرکز و هلدینگ ایفکتیس خبرداد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد شکرچی‌زاده درباره امضای تفاهمنامه همکاری میان این مرکز و هلدینگ ایفکتیس عنوان کرد: مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش از موضوعات مهم است که باید مورد توجه باشد و مرکز تحقیقات دارای مجهزترین آزمایشگاه آتش در کشور است که به اعطای گواهینامه‌های فنی، فعالیت‌های تحقیقاتی، تدوین قوانین، مقررات و مقررات ملی ساختمان و ترویج اطلاعات و آموزش می‌پردازد.

شکرچی‌زاده با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی آتش در سال گذشته افزود: این کنفرانس زمینه همکاری جدی‌تر ما با هلدینگ ایفکتیس را فراهم کرد و پیش‌نویس تفاهمنامه ما نهایی شده است. ایفکتیس گروهی با تجربه تاریخی درازمدت است که در بررسی و آزمایش ایمنی در برابر آتش، مدل سازی و اعطای گواهینامه‌ها فعالیت دارد و از این پس همکاری نزدیک خود را با این گروه در راستای تجهیز آزمایشگاه آتش فعلی مرکز تحقیقات ادامه می‌دهیم.

مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: آزمایشگاه فعلی این مرکز پیشرفته است ولی هنوز با سطح آزمایشگاه‌های آتش کشورهای پیشرفته فاصله دارد. با امضای این تفاهمنامه مقرر شده هلدینگ ایفکتیس به سرمایه‌گذاری مالی و پشتیبانی فنی این آزمایشگاه بپردازد و از این پس گواهینامه مرکز تحقیقات مورد تایید شرکت ایفکتیس نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه امکانات آزمایشگاهی و دانش فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد تایید هلدینگ ایفکتیس است، افزود: به اذعان ایفکتیس اقدامات مرکز تحقیقات با معیارهای بین‌المللی سازگار است.

شکرچی‌زاده گفت: این تفاهمنامه و نیز تفاهمنامه‌ای که پیش از این میان مرکز تحقیقات و KICT ﴿انستیتوی مهندسی عمران کره جنوبی﴾ منعقد شده مهمترین تفاهمنامه‌های امسال مرکز تحقیقات است و قرار است سال آینده کنفرانس مشترکی برای توسعه فناوری و فعالیت‌های تحقیقاتی با همکاری مرکز تحقیقات و KICT برگزار شود.

مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عمده‌ترین برنامه تحقیقاتی سال آینده این مرکز را مباحث تاب‌آوری شهری عنوان کرد و افزود: در این راستا حوزه‌های زلزله، آتش‌سوزی و فرونشست را در شهرهای بزرگ مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی گفت: همچنین تا پایان دولت یازدهم مقررات ایمنی را بازنگری می‌کنیم و آیین نامه اجرایی ایمنی را منتشر خواهیم کرد.

شکرچی زاده تاکید کرد: اکنون کشور ما دارای امکانات نرم‌افزاری و دانش تحقیقاتی خوبی در حوزه راه، مسکن و شهرسازی است ولی چنان که باید به اهمیت تحقیقات در دستگاه‌ها توجه نمی‌شود که امیدواریم این روال بهبود یابد. از سوی دیگر در دو سال اخیر که قانون اختصاص یک تا سه درصد بودجه دستگاه‌ها به تحقیقات لغو شده با کمبود منابع مالی روبه رو شده‌ایم که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید