Performancing Metrics

هدف از اقدامات تروریستی اخیر سوریه تضعیف مذاکرات آستانه و ژنو است | اتاق خبر
کد خبر: 390677
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 - 21:49
بشار الجعفری:
رئیس هیات اعزامی دولت سوریه به مذاکرات ژنو هدف از تمام اقدامات تروریستی اخیر در سوریه را تضعیف مذاکرات صلح این کشور در آستانه و ژنو برشمرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «بشار الجعفری» رئیس هیأت اعزامی دولت سوریه به مذاکرات ژنو امروز جمعه پس از رایزنی با «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، با خبرنگاران گفتگو کرد.

بشار الجعفری رئیس هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد اعلام کرد که تشدید اخیر اقدامات گروه های تروریستی از لحاظ زمانی قابل تامل است و این اولین باری نیست که تروریست ها با آغاز مذاکرات صلح در آستانه یا ژنو به اقدامات خود شدت می بخشند.

الجعفری گفت: هنگامی که دستورات به این گروه ها برای اتحاد تحت لوای جبهه النصره صادر شد متخاصمان دیروز به متحدان امروز تبدیل شدند.

وی که در ژنو صحبت می کرد با بیان اینکه گروه تروریستی جبهه النصره و هر کس که با این گروه همکاری می کند تروریستی هستند، افزود: احرارالشام، جیش العزه، فیلق الشام، ارتش آزاد ادلب و جبهه النصره که در حومه حماه فعالیت دارند همگی زیر نظر اطلاعات ترکیه هستند.

الجعفری تصریح کرد: گروه هایی که در اقدامات تروریستی با جبهه النصره مشارکت داشتند در نشست های آستانه شرکت کردند. اینکه جبهه النصره و دیگر گروه های وابسته به آن هر ۲۴ ساعت اسم خود را تغییر دهند به امری رایج تبدیل شده است، این در حالی است که این مورد برای طرف های ذیربط و شورای امنیت شناخته شده است.

رئیس هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو همچنین تاکید کرد که برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، قطر، عربستان، اسرائیل و فرانسه با گروه های تروریستی همکاری و از آنها حمایت می کنند.

الجعفری در عین حال افزود که هدف اقدامات تروریستی اخیر تضعیف مذاکرات آستانه و ژنو است و تمام کشورهایی که از منطق برخوردارند باید از روند سیاسی در آستانه و ژنو حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید