Performancing Metrics

افت ۱.۸ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت | اتاق خبر
کد خبر: 390709
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396 - 13:30
قیمت نفت در پایان معاملات دیروز ۲۴ سنت رشد داشت و به ۵۰ دلار و ۸۰ سنت رسید، اما در مجموع معاملات هفتگی افتی ۱.۸ درصدی را شاهد بود.

به گزارشاتاق خبر، به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه با افزایش همراه بود، اما به دلیل نگرانی ها در مورد مازاد عرضه در بازار در مجموع معاملات هفتگی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 27 سنت افزایش به 47 دلار و 97 سنت رسید، اما در طی یک هفته گذشته افتی نیم درصدی داشت. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز 24 سنت رشد داشت و به 50 دلار و 80 سنت رسید، اما در مجموع معاملات هفتگی افتی 1.8 درصدی را شاهد بود.

قیمت نفت در طی بیش از دو هفته اخیر و پس ازانتشار چند گزارش متوالی از افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا روندی نزولی را به خود گرفته است.

روز پنجشنبه، یک مقام وزارت انرژی عربستان گفت، صادرات نفت این کشور به آمریکا در ماه مارس حدود 300 هزار بشکه در روز نسبت به ماه فوریه کاهش خواهد داشت و این میزان صادرات در طی چند ماه آینده ثابت باقی خواهد ماند.

این مقام سعودی افزود، این کاهش که در راستای توافق کاهش تولید اوپک است، می تواند به کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا که در هفته گذشته به رقم بی سابقه 533 میلیون بشکه رسید کمک کند. بخشی از این افزایش ذخایر ناشی از کاهش فصلی فعالیت پالایشگاه ها در آمریکاست.

اندرو لیپو رئیس موسسه لیپو اویل اسوشیتس در هیوستون آمریکا گفت: «ما همچنان در آمریکا شاهد ارقام بی سابقه میزان ذخایر نفت خام هستیم... با توجه به کاهش قیمت های اخیر میزانی از پیش خریدها را شاهد هستیم.»

با این وجود، میزان صادرات نفت عربستان به سایر بازارها و به ویژه آسیا، به رغم توافق کاهش تولید همچنان بالا باقی مانده است. تجار می گویند، اگر توافق کاهش تولید اوپک تمدید نشود یا کاهش های بیشتری در میزان عرضه اتفاق نیافتد، قیمت نفت در معرض ریسک کاهش بیشتر قرار دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید