Performancing Metrics

ناکامی ترامپ قیمت جهانی طلا را به شدت افزایش داد | اتاق خبر
کد خبر: 390837
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1396 - 16:20
همزمان با کاهش ارزش دلار؛
به دنبال ناکامی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تصویب قانون اصلاح برنامه بیمه و بهداشت همگانی، ارزش دلار با کاهش روبرو شد و قیمت جهانی طلا نیز به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسید.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ناکامی دولت ترامپ در جلب حمایت نمایندگان کنگره برای تصویب اصلاحیه قانون بهداشت و سلامت موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به توانایی کاخ سفید برای اجرای برنامه های اقتصادی و مالی اش با شک و تردید روبرو شوند.

بر اساس این گزارش، شک و تردیدهای بین المللی درباره اجرای موفقیت آمیز برنامه های اقتصادی و مالی دولت ترامپ موجب شده است تا ارزش دلار با کاهش و قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با ۰.۸ درصد افزایش روبرو شد و به بیش از ۱۲۵۶ دلار رسیده است که این بالاترین رقم در یک ماه  اخیر به شمار می رود.

کنگره آمریکا روز جمعه با درخواست دولت ترامپ برای تجدیدنظر در برنامه بهداشت و سلامت اوباما موسوم به اوباماکر مخالفت کرده است. این در حالی است که ترامپ در رقابت های انتخاباتی یکی از برنامه ها و اولویت های مهم خود را تغییر این قانون اعلام کرده بود.

این مساله پایبندی ترامپ به اجرای سایر وعده های انتخاباتی از جمله کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های زیرساختی در اقتصاد را نیز با چالش جدی  روبرو خواهد کرد.

ویلیام دادلی یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت کرده و این اقدام را با توجه به افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا ضروری دانسته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان سفارشات کالاهای سرمایه ای در آمریکا طی ماه فوریه با کاهش روبرو شده ولی میزان تقاضا برای کالاهای بادوام و ماشین آلات با افزایش همراه بوده است.

به نظر می رسد ترزا می نخست وزیر بریتانیا طی روزهای آینده رسما آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را اعلام خواهد کرد. این مساله می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش پوند و دلار در بازارهای بین المللی و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۲۱ درصد کاهش به کمتر از ۸۳۲ تن رسیده است. در پیش بودن فصل جشن های سراسری در هند موجب افزایش تقاضای جواهرات طلا در بازار این کشور شده است. حادثه در ۲ معدن طلا در استان هنان چین موجب کشته شدن حداقل ۱۱ نفر شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید