Performancing Metrics

پیشرفت قابلیت‌های سامانه سنهاب در بیمه مرکزی | اتاق خبر
کد خبر: 390854
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 09:19
همتی مطرح کرد؛
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به پیشرفت قابلیت‌های سامانه سنهاب گفت:امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی شاهد امکان استفاده مجدد از سامانه نیروی انتظامی برای استعلامات ضروری بیمه خودرو باشیم.
 
رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید نوروزی از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره گیری از it را در اولویت توسعه صنعت بیمه دانست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی در بازدید از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، بر اهمیت IT در صنعت بیمه به ویژه کنترل و نظارت عملیات شرکت های بیمه، روند صدور و پرداخت خسارت و نیز کنترل توانگری شرکت ها و فعالیت مجموعه شبکه فروش تاکید کرد.

در این بازدید، مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از نحوه پیشرفت سامانه سنهاب و قابلیت های آن، به ویژه تکمیل عملیات صدور صورتحساب عملیات بیمه اتکایی قانونی و ارسال برخط اطلاعات رشته شخص ثالث گزارشی ارائه کردند.

 همتی ابراز امیدواری کرد با همکاری نیروی انتظامی شاهد امکان استفاده مجدد از سامانه نیروی انتظامی برای استعلامات ضروری بیمه خودرو باشیم.

وی از شرکت های بیمه خواست با توجه ویژه به حوزه IT آن را در راس برنامه های توسعه ای خود قرار دهند.

بیمه گذاران  می‌توانند از طریق سامانه سنهاب، اعتبار بیمه نامه خود را استعلام کنند.

سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب)، ابتدا به عنوان سیستمی برای بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت‌های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت برای ارائه به دستگاه های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی طراحی شد.  

پس از اجرایی شدن و شناخت ظرفیت‌های آن، هدف بزرگتر و جامع‌تری برای این سامانه در نظر گرفته شد. وظیفه این سامانه تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و این صنعت است.  


سامانه سنهاب در ابتدا برای کنترل عملیات بیمه اجباری شکل گرفت اما به تدریج برای نظارت آنلاین بر عملکرد شرکت های بیمه و شبکه فروش صنعت بیمه مورد بهره برداری قرار گرفت.

سامانه سنهاب یکی از حلقه های مهم تحقق دولت الکترونیک و نظارت بر فعالیت های اقتصادی به منظور شفاف سازی محیط کسب و کار به شمار می رود. ضمن ان که این سامانه واطلاعاتی که بر روی ان دراختیار مردم و مدیران عامل شرکت های بیمه ای قرار می دهد باعث انتخاب درست و ایجاد محیطی منطقی برای رقابت و ارایه خدمات بهتر و بیشتر را در بخش صنعت بیمه فراهم می کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید