Performancing Metrics

اشتغال فقط کار دفتری نیست | اتاق خبر
کد خبر: 390868
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 13:43
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی:
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزایش تولید ملی در کشور را موجب صیانت از ظرفیت های شغلی فعلی و راهکار افزایش اشتغال را ناظر بر توسعه واحدهای تولیدی دانست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، جمشید انصاری گفت :ابتدا باید تولید در کشور فعال شود و هرچه تولید ملی افزایش یابد، از ظرفیت های موجود شغلی صیانت می کند و با توسعه واحدهای تولیدی، ظرفیت های جدید شغلی بیش از پیش ایجاد خواهد شد.

وی لزوم اولویت سنجی بر مبنای بهبود وضعیت تولید در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم نیازمند الزاماتی است و رهبری نیز در سخنرانی خود در مشهد مقدس به بخشی از آن ها اشاره کردند و صاحب نظران نیز به این الزامات توجه ویژه دارند.

انصاری ایجاد واحدهای تولیدی جدید را نیازمند افزایش سرمایه گذاری در کشور خواند و افزود : سرمایه گذاری نیازمند منابعی است که بخشی از آن از محل سپرده های خرد مردم تامین می شود و بخشی از آن نیز از محل صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری های خارجی جذب می شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برنامه ریزی دولت باید در راستای جذب سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و خدماتی جدید پیش رود، ادامه داد: در این رابطه دو مشکل جدی داریم؛ یکی فقدان سرمایه گذاری است که طی دوسه سال اخیر رشدی منفی را در کشور نشان می دهد.

انصاری فقدان فرهنگ اشتغال را از دیگر معضلات فعلی برشمرد و افزود: بخش اعظم خانواده ها اشتغال را صرفا بر مبنای کارهای دفتری می دانند و تصور می کنند فرزندان شان باید مشاغل دفتری را برگزینند؛ در حالی که جوانان باید متناسب با مهارت های جدید وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید