Performancing Metrics

حضور 351 شرکت داخلی و بین المللی در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه | اتاق خبر
کد خبر: 391561
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1396 - 18:32
نائب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:
نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از حضور 351 شرکت داخلی و بین المللی در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، علی سعیدی امروز (یکشنبه) در نشست خبری با تشریح برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، بیان داشت: 40 درصد شرکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه، مربوط به ارائه کنندگان خدمات مالی و اعتباری است.

وی افزود: سه شرکت مهم بین المللی، 16 کارگزاری و 9 بانک از جمله شرکت کنندگان در دهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هستند.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: شرکت های سرمایه گذاری و مشاور سرمایه گذاری نیز حدود 11 درصد از شرکت کنندگان در این دوره را تشکیل می دهند.

سعیدی لزوم گسترش فعالیت های بازار سرمایه را یادآور شد و ادامه داد: امسال، پنجاهمین سالگرد تاسیس بورس در ایران است.

وی بیان داشت: در سالهای اخیر، بازار سرمایه رشد قابل توجهی یافته که این موضوع سبب رویکرد جوانگرایی در آن است.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تامین مالی در بازار سرمایه، گفت: برخی صنایع سودآوری خوبی دارند که باید در بازار سرمایه شناسایی شوند، زیرا سرمایه گذاری در آنها، جذابیت دارد.

سعیدی با بیان اینکه شرکت های فعال در بخش فناوری اطلاعات، جذابیت زیادی دارند، افزود: در سال های گذشته، سرمایه گذاران تنها به یک بخش خاص توجه می کردند، در نتیجه شاهد بودیم که در دهه 1380، سرمایه گذاری گسترده ای در بخش سیمان شد.

وی یادآور شد: میزان سرمایه گذاری و توسعه بخش صنعت سیمان به حدی است که شاید بتوان کل منطقه را پوشش دهیم.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر لزوم فرصت های جدید سرمایه گذاری در کشور اضافه کرد: بر این اساس، صندوق های جسورانه و شرکت های دانش بنیان و فناوری های جدید در بازار سرمایه معرفی شده اند تا فرصت های سرمایه گذاری جدید، فراهم شود.

سعیدی گفت: سرمایه گذاران کشورهای حاشیه خلیج فارس به استارتاپ های (شرکت های نوپا) ایرانی تمرکز کرده اند و به دنبال سرمایه گذاری و فعالیت در این بخش هستند.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شرکت های خارجی برای استارتاپ ها و فناوری های جدید و پیشرفته صف کشیده اند، افزود: امیدواریم که این بخش به سرعت به محلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل شود.

سعیدی به افزایش شرکت استارتاپ ها در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: پارسال 50 شرکت نوپا حضور داشتند که امسال تعداد آنها به 100 شرکت افزایش یافته است.

وی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه در فرهنگ سازی برای بازار سرمایه، بیان داشت: باید برای فرهنگ سازی در خارج از تهران و بخش های مختلف تلاش کرد.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: نباید تصور کرد که انباشت سرمایه فقط در تهران است بلکه باید برای فرهنگ سازی در سایر استان ها نیز برنامه ریزی شود.

دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد مالی کشور از 26 تا 29 فروردین در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی، تشکیل کارگاه بین المللی مالی اسلامی و معرفی دستاوردهای بازار سرمایه ایران از جمله برنامه های این دوره از نمایشگاه است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید