Performancing Metrics

آخرین وضعیت خرید توافقی شیرخام | اتاق خبر
کد خبر: 391672
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1396 - 10:31
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه خرید توافقی شیرخام همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات دامداران در این زمینه تسویه شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید احمد مقدسی با بیان اینکه خرید توافقی شیرخام از دامداران همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: تا زمانی که شرایط بازار متعادل شود و با مازاد شیرخام مواجه نباشیم این اقدام دولت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات دامداران پرداخت شده است، گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی در تامین منابع مالی این طرح با محدودیت‌هایی مواجه است و باید شیرخشک استحصالی از شیرهای خریداری شده به فروش برسد تا این سازمان قادر به پرداخت مطالبات دامداران باشد.  

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در اظهار نظری جداگانه با بیان اینکه سال گذشته کارخانجات لبنی قیمت خرید شیرخام را بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش دادند، ادامه داد: درحال حاضر کارخانجات شیرخام را حداکثر ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند ضمن اینکه پرداخت‌هایشان نیز با تاخیر انجام می‌گیرد.  

مقدسی اظهارامیدواری کرد: دولت هرچه سریع‌تر یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای رونق صادرات لبنیات را در اختیار صنایع قرار دهد تا صادرات رونق بگیرد و  دامداران از این شرایط خارج شوند.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید