Performancing Metrics

تعیین مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای نخبگان و ایثارگران در شهرک‌های صنعتی | اتاق خبر
کد خبر: 391701
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1396 - 17:07
مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مشوق های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی برای نخبگان و ایثارگران در نظر گرفته شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی یزدانی در مراسم کلنگ زنی ایجاد شهرک های صنعتی شرق استان مازندران اظهار کرد: 136 هزار هکتار وسعت اراضی شهرک‌های صنعتی است که در مازندران این میزان به 1930 هکتار می‌رسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه این امر گام مهمی برای فراهم شدن زیرساخت های لازم برای توسعه صنعتی، کمک به محیط زیست، ایجاد اشتغال برای جوانان و علاقه مندانی است که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد: در این شهرک ها اراضی مورد نیاز برای سرمایه گذاری وجود نداشت که با این پروژه این اتفاق امکان پذیر می‌شود.

یزدانی با اشاره به اینکه در توافق با بانک زمین از زیرمجموعه های بانک کشاورزی، در این سفر عملیات اجرایی این شهرک به طور رسمی آغاز می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در کمترین زمان احداث این زیرساخت ها آغاز شود تا هر چه سریعتر به افرای که آماده سرمایه گذاری هستند واگذار شود.

وی با بیان اینکه 165 هکتار وسعت اراضی در شهرک بهشهر 2 در دو فاز یک و دو است و همه زیر ساخت لازم را نیز دارد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شهرک، بزرگترین شهرک مازندران و یکی از بزرگترین نواحی  کشور محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای سال 96، اظهار کرد: در بیش از 23 هزار بنگاه کوچک و متوسط  از محل طرح رونق در قالب سامانه بهینه یاب استفاده کردند و همچنین به طور مستقیم از منابع بانک مرکزی، در داخل و خارج از شهرک های صنعتی استفاده شد.

یزدانی افزود: برای راه‌اندازی این بنگاه ها، در ابتدا کارگروه پایش مطرح می شد و سپس استانداران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بررسی لازم، آنان را به بانک معرفی می کردند و پس از انعقاد قرار داد با بانک‌ها، کارگروه نظارت بر جذب بر این بنگاه‌ها نظارت می کردند.

وی با اشاره به اینکه در مازندران به 195 واحد تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی در داخل شهرک‌ها، با حدود 176 میلیارد تومان نزدیک به 45 درصد از منابع سال گذشته تخصیص یافت و در داخل شهرک های صنعتی جذب شد، خاطرنشان کرد: امسال در داخل شهرک‌ها هیچ افزایش قیمتی به عنوان حق انتفاع صورت نمی‌گیرد و در تعدادی از آنها تنها به میزان 10 درصد قیمت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه شرایط برای سرمایه گذاران به منظور پیش پرداخت و پرداخت آسان شده است،  افزود: مشوق هایی برای نخبگان، ایثارگران و شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. اولویت این سازمان ایجاد اشتغال است و هر واحدی که در کمترین زمان اشتغال بیشتری ایجاد کند مشوق بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید