Performancing Metrics

۴۵ میلیارد نخ سیگار تولید شد | اتاق خبر
کد خبر: 392102
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1396 - 15:52
رمزی خبر داد؛
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: ظرف سه سال گذشته باوجود اینکه واردکنندگان دخانیات تمایلی نداشتند که واردات را به تولید داخل تبدیل کنند اما آنها را ملزم کردیم.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی‌اصغر رمزی گفت: ظرف سه سال گذشته باوجود اینکه واردکنندگان دخانیات تمایلی نداشتند که واردات را به تولید داخل تبدیل کنند؛ اما با ابزارهای قانونی آنها را ملزم به انجام این کار کردیم؛ به نحوی که این ابزار مصوبه ۱۰۶ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای قانون برنامه پنج ساله مبنی بر تبدیل واردات رسمی به تولیدات داخلی با برند اصلی است.

وی گفت: در اجرای این قانون سال ۹۴ شش و چهار دهم میلیارد نخ واردات رسمی سیگار به کشور بود که در سال ۹۵ با ۷۶ درصد کاهش به ۳، ۹ میلیارد نرخ رسید.

رمزی افزود: تولید داخل در سال ۹۴ سی میلیارد نخ بود که در سال ۹۵ به ۴۵ میلیارد نخ افزایش یافت؛ وقتی تولید در داخل صورت بگیرد، دیگر برای قاچاقچی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: برآورد قاچاق سیگار در سال ۹۴ هشت و شش دهم میلیارد نرخ بود که این رقم در سال ۹۵ به ۶ میلیارد نخ کاهش یافت.

رمزی گفت: برنامه ما در سال ۹۶ این است که قاچاق سیگار را به زیر ۳ میلیارد نخ برسانیم که اگر این امر حاصل شود از استانداردهای جهانی نیز کاهش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید