Performancing Metrics

ادعای بی‌اساس اردوغان علیه ایران | اتاق خبر
کد خبر: 392117
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1396 - 22:09
رجب طیب اردوغان ایران را به اتخاذ سیاست توسعه طلبی و فارسی‌گرایی در منطقه متهم کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با برنامه "بلا حدود" که از شبکه الجزیره پخش می‌شد در اظهاراتی مغلطه‌آمیز ادعا کرد: ایران سیاست توسعه طلبی و فارسی گرایی را در منطقه در پیش گرفته است و این برخلاف تعالیم دین اسلام است؛ زیرا اسلام مسلمانان را به وحدت کلمه دعوت می‌کند و این رفتارها و سیاست‌های ایران ما را آزار می‌دهد.

وی در ادامه مدعی شد: الحشد الشعبی چه کسانی هستند که درعراق حضور دارند؟ چه کسی از آنان حمایت می‌کند؟ درست است که پارلمان عراق آنان را تایید می‌کند اما در واقع آنها گروهک تروریستی هستند و باید توجه کرد که چه کسی پشت آنها را گرفته است .

رئیس جمهور ترکیه در ادامه ادعاهایش افزود: این رفتارها ما را آزار می‌دهد، ما مسلمان هستیم، قومیت دین ما نیست، مذهب دین ما نیست، این‌ها مذهب خود را با دین خود عوض کردند.

وی در رابطه با روابط ایران با ترکیه گفت: روابط ما با ایران تاریخی و ریشه‌دار است و ای کاش روابط ما به وضعیت کنونی نمی‌رسید.

رییس جمهور ترکیه ادعا کرد که ایران برنامه خاصی برای سوریه، عراق، یمن و لبنان دارد و به منظور تشکیل یک قدرت فارسی وارد این مناطق شد، این یک امر مهم است و باید به خوبی در مورد آن فکر کرد.

اردوغان درپایان گفت: امیدوارم که ایران از سیاست خود بازگردد و ما نمی خواهیم که یک کشور اسلامی دشمن ما باشد، ما باید دست در دست هم و در کنار هم بایستیم و نسبت به مذهب تعصب به خرج ندهیم. آنچه ما را متحد می‌کند  اسلام است و این چیزی است که امروزه جهان اسلام نیازمند آن است.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که ایران هیچگونه حضور نظامی در دیگر کشورها ندارد و حضور ایران مستشاری بوده و به درخواست از خود آن کشورها می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید