Performancing Metrics

خرید بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران | اتاق خبر
کد خبر: 392212
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 17:31
یک میلیون سهم معامله شد؛
در پایان معاملات منتهی به فروردین ماه ۱۳۹۶، شاخص کل با یک هزار و ۴۲۱ واحد افزایش نسبت به اسفند ماه ۹۵، معادل ۱.۸ درصد افزایش، به رقم ۷۸ هزار و ۶۵۱ واحد رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، در پایان معاملات فروردین ماه، شاخص بازار اول با ۴۶۹ واحد افزایش به رقم ۵۴ هزار و ۹۲۹ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۶ هزار و ۲۲ واحد افزایش به عدد ۱۷۲ هزار و ۳۹۳ واحد رسید و به ترتیب با ۰.۹ درصد و ۳.۶ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته مواجه شدند.

در پایان معاملات منتهی به فروردین ماه ۱۳۹۶، شاخص کل با یک هزار و ۴۲۱ واحد افزایش نسبت به اسفند ماه ۹۵، معادل ۱.۸ درصد افزایش، به رقم ۷۸ هزار و ۶۵۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۴۶۹ واحد افزایش به رقم ۵۴ هزار و ۹۲۹ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۶ هزار و ۲۲ واحد افزایش به عدد ۱۷۲ هزار و ۳۹۳ واحد رسید و به ترتیب با ۰.۹ درصد و ۳.۶ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته مواجه شدند.

از سویی دیگر ارزش کل معاملات به ۳۷ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به اسفند۹۵، معادل ۵۴ درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که طی فروردین ماه تعداد ۱۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون اوراق بهادار دربیش از ۱ میلیون و ۲۷۲ هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت و به ترتیب با ۵۴ درصد کاهش و ۲۱.۵ درصد افزایش همراه شدند.

بر این اساس تعداد ۴ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۴ هزار و ۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب نسبت به اسفند سال قبل، ۴ درصد و ۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

این درحالی است که تعداد ۴۵ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۰۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب کاهش ۵۶ درصد و ۵۴ درصدی را ثبت کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید