Performancing Metrics

نوسانات نرخ ارز را برای صادرکنندگان جبران می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 392248
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396 - 15:50
خسروتاج:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چنانچه نرخ ارز دچار نوساناتی شود، برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که از طریق صندوق ضمانت توسعه صادرات به سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان کمک کند تا ریسک صادرات برای آن‌ها کاهش یابد.

 

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج صبح امروز (یکشنبه) در همایش تقدیر از صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق با اشاره به اهمیت صادرات در توسعه کشور اظهار کرد: مؤلفه‌های متفاوتی از جمله ارائه بسته‌های حمایتی می‌تواند در راستای رشد توسعه صادرات در کشور بسیار راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ تخصیص یافته به بسته‌های حمایتی حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که متأسفانه رقم بالایی نیست و بایستی این میزان را افزایش داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نقش بانک‌ها و فراهم کردن زمینه‌های گمرکی ورود مواد اولیه و ارتقای صنعت برای تبدیل آن‌ها به ارزش افزوده می‌تواند از عوامل بسیار تأثیرگذار بر شاخص صادرات کشور و بهینه‌سازی آن باشد.

خسروتاج خاطرنشان کرد: از جمله مصوباتی که اخیراً برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در نظر گرفته شده بحث صدور ضمانت‌نامه‌هاست که قرار است بر اساس آن صادرکنندگان معتبری که در سال‌های گذشته بیش از ۲۰ میلیون صادرات داشته‌اند در اولویت صدور این ضمانتنامه ها قرار گیرند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سپرده‌گذاری‌هایی به میزان ۱۵۰ میلیون یورو برای صدور ضمانت‌نامه های بانکی برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام شده که امیدواریم بتوان از این طریق به شکوفایی بخش صادرات کمک کرد.

وی گفت: چنانچه نرخ ارز دچار نوساناتی شود، برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که از طریق صندوق ضمانت توسعه صادرات به سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان کمک شود تا این‌گونه نرخ ریسک صادرات برای آن‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید