Performancing Metrics

اجرای طرح‌های حمل و نقل ترکیبی اولویت اجرایی یزد | اتاق خبر
کد خبر: 392319
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396 - 18:18
مدیر کل راه و شهرسازی یزد خبر داد:
مدیر کل راه و شهرسازی یزد با بیان این که برخی از طرح‌های اجرایی این اداره کل محرک توسعه شهری هستند،‌ گفت: اجرای طرح‌های حمل و نقل ترکیبی اولویت اجرایی مدیریت توسعه شهری استان یزد است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، «محمدرضا نقصان‌محمدی» در جمع تعدادی از خبرنگاران استان با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، اظهار کرد: فعالیت‌های این اداره کل در استان به سه حوزه عمده مسکن، شهرسازی و حمل و نقل تقسیم می‌شود.

وی با بیان این‌که سه حوزه فعالیت راه و شهرسازی به طور مستقیم با دغدغه‌های مردم ارتباط دارند، برگزاری منسجم جلسات شورای حمل و نقل عمومی استان که شامل دستگاه‌هایی نظیر راه‌آهن، فرودگاه، هواشناسی، شرکت ساخت، آزمایشگاه مکانیک خاک و هواپیمایی می‌شود از جمله اقدامات انجام شده در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی در استان یزد است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه نگاه برنامه‌ای را سیاست‌گذار کلان این اداره کل در استان دانست و بیان کرد:‌ حمل و نقل ترکیبی به منظور ارتباط حمل و نقل ریلی با هوایی و جاده‌ای در مقیاس ملی مهمترین هدف برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

 نقصان‌محمدی با بیان این که استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله استان‌های استراتژیک کشور است،‌گفت: اگر طرح‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی در استان تعریف شود،‌ مسیر را برای رسیدن به اهداف کلان حمل و نقل ترکیبی در کشور باز می‌شود.

این مقام مسئول دوخطه کردن راه‌آهن یزد با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه و ارتقای فرودگاه شهید صدوقی و توسعه پروازهای استان در سال گذشته را از دیگر اقدامات انجام شده استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل ارتباطی عنوان کرد و افزود: ‌جذب مشارک عمومی از جمله ویژگی طرح‌های در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، خاطرنشان کرد:‌ آغاز ساخت آزادراه نطنز-انار با طول 483 کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این اداره کل است.

نقصان‌محمدی در ادامه داد با بیان این که قطعه نایین-اردکان از جمله محورهای پرترافیک استان یزد است، تصریح کرد: بیش از 80 درصد جمعیت استان در دشت یزد-اردکان مستقر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد ایجاد زمینه‌های بازنگری شهری را از دیگر ویژگی‌های احداث این آزادراه در استان دانست و بیان کرد: درصد ترافیکی سنگین در قطعه اردکان- مهریز 70 درصد است.

وی پیشنهاد ایجاد قطار منطقه‌ای را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد:‌ با توجه به این که توسعه حمل و نقل ریلی از جمله راهکارهای موثر در توسعه شهری است،‌ ایجاد قطار منطقه‌ای از عقدا تا مهریز پیشنهاد اولیه اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که برخی از طرح‌های شهرسازی محرک توسعه شهری هستند، گفت: طرح‌های در دستور کار اداره راه و شهرسازی استان به دو بخش طرح‌های بزرگ و طرح‌های کوچک تقسیم می‌شوند.

نقصان‌محمدی با اشاره به این که طرح هالی بزرگ ماندگار و طرح‌های کوچک زیبا چشم‌نواز هستند، خاطرنشان کرد: احداث بزرگراه یزد- بافق، طرح ندوشن-ورزنه، طرح یزد-طبس، یزد-ابرکوه، مروست-ابرکوه و سورمق از جمله اقدامات انجام شده در دستور کار این اداره کل است.

طرح تفصیلی شهر یزد تصویب شد

مدیرکل راه و شهرسازی یزد در مورد اقدامات حوزه شهرسازی این اداره کل با بیان این که خوشبختانه بخش ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یزد نهایی شده و طی چند هفته آینده به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر یزد در تاریخ ماه‌های آخر سال 95 تصویب شد.

وی انظباط شهری را از جمله اولویت‌های اجرایی فعالیت‌های شهرسازی در سال گذشته دانست و بیان کرد: ‌طرح تفصیلی شهر یزد مبنایی مناسبی برای برنامه‌دار شدن توسعه شهری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری است.

نقصان‌محمدی با بیان این که بازنگری طرح جامع شهری از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره راه شهر و سازی استان یزد است،‌گفت:‌ راه‌اندازی اتاق فکر به منظور توسعه عمرانی و شهرسازی یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود پراکنش جمعیتی با زیر 40 نفر در هکتار را از جمله مشکلات شهری در یزد عنوان کرد و ادامه داد: 30 درصد جمعیت استان یزد در بافت‌های هدف بازآفرینی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان این که استانداردسازی بافت‌های فرسوده شهر یزد که از استاندارد لازم برخوردار نیستند را از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک ایجاد مدیریت بازآفرینی شهری به اداره کل راه و شهرسازی استان یزد ابلاغ می‌شود.

نقصان‌محمدی در ادامه با بیان این که سال گذشته آغاز تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در استان یزد بوده است، گفت:‌ تهیه طرح‌های تفصیلی اردکان، مروست،‌ ندوشن و احمدآباد مشیر از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهری در استان یزد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران شهری را از دیگر ضرورت‌های اجرای این اداره کل دانست و بیان کرد: شهرسازی پویا مستلزم درک صحیح از نیاز مردم و دغدغه‌های جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بارگذاری مصوبات کمیسیون ماده پنج، مکانیزه کردن اطلاعات املاک استان و حفاظت از اراضی ملی استان از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان یزد عنوان کرد و گفت: یگان حفاظت از اراضی ملی در استان یزد راه‌اندازی شد.

اضافه شدن محدود شهر یزد به صلاح مردم نیست

نقصان محمدی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی عمومی در راستای مقابله با کلاهبرداری در معاملات ملکی، افزود:‌ اضافه شدن محدود شهر یزد به صلاح مردم شهر نیست.

این مقام مسئول در مورد احداث طرح‌های مسکن مهر یزد، خاطرنشان کرد: در استان یزد احداث 22 هزار مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته بود که یک هزار و 557 واحد در حال پیشرفت 98 درصد هستند.

وی در پایان با بیان این‌که اجرای طرح های مسکن اجتماعی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان یزد است، خاطرنشان کرد: 750 واحد مسکن اجتماعی توسط خیرین مسکن‌ساز استان در یزد احداث می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید