Performancing Metrics

سوء‌مدیریت کارخانه‌ها را گردن تحریم‌ نیندازید! | اتاق خبر
کد خبر: 392379
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1396 - 10:06
/اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال/
یک فعال کارگری معتقد است که برجام بسیاری از تحریم‌ها را از میان برداشته و دیگر نمی‌توان سوء مدیریت کارخانه‌ها و سیاستهای غلط را به پای تحریم‌ها نوشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اکبر سیارمه با بیان اینکه اقتصاد در معیشت مردم و زندگی خانوارهای کارگری نقش تاثیرگذاری دارد، اظهار کرد: اگر قاعده اشتغال به هم بریزد، بسیاری از مولفه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مثلا یک واحد تولیدی وقتی می‌بیند هزینه‌هایش بالاست، برای ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد به کاهش دستمزد کارگر روی می آورد، در حالی که با پایین آوردن دستمزد نیروی انسانی ابتدا برای آن واحد و سپس مجموعه کارگران چالش آفرین می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون کارگران زیادی در کارخانه‌های تولیدی حقوق پرداخت نشده و معوق دارند ولی در چنین شرایطی همچنان مشغول کار در واحدهای تولیدی هستند.

سیارمه افزود: متاسفانه سالهای سال است که به مسئولان بلند پایه وزارت کار این مساله را هشدار می‌دهم که در شرایط سخت اقتصادی و تولید و اشتغال شاهد برخی سوء استفاده‌ها توسط یک عده منفعت طلب هستیم، به طوری که در بیشتر کارخانه‌ها نیروی انسانی با وجود آنکه ماه‌ها و شاید سالها باشد که دستمزد نگرفته اما برای حفظ اشتغال و بیکار نشدن خود، ماندن در چنین شرایطی را تحمل می‌کند.

این فعال کارگری در ادامه به اجرای برجام و لغو برخی تحریم‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: زمانی کارفرمایان هزینه بالای تولید و تامین مواد اولیه خود را به گردن تحریم‌ها می‌انداختند و این شرایط را دستاویزی برای فرار از تعهدات قرار می‌دادند ولی امروز برخی از تحریم‌ها برداشته شده و دیگر نمی‌توان سوء مدیریت کارخانه‌ها و سیاستهای غلطی که در پیش گرفته می‌شود به پای تحریم‌ها نوشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگانی هم که صادقانه و با کمترین بضاعت و توان به کار و تولید می‌پردازند با مشکل استهلاک ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ‌و هزینه سنگین مالیات و عوارض مواجه هستند.

به گفته سیارمه، قرار بود دولت از محل حامل‌های انرژی به بخش تولید یارانه بدهد که این اتفاق نیفتاد و وعده‌هایی که دولت درباره پرداخت غیر مستقیم یارانه به تولیدکنندگان می‌داد محقق نشد. در نتیجه برخی کارفرمایان از این شرایط به نفع خود و سوددهی واحدهایشان استفاده نامشروع کردند تا جایی که امروز در بسیاری از اقلام خوراکی و غیر خوراکی افزایش شدید و غیر منطقی قیمتها دیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید